Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

boeren een gevaar

  • chantal van dam

    En dat die boeren zomaar mogen loslopen.

    Het is weer eens bewezen, boeren en hun bedrijven zijn het grootste gevaar voor de volksgezondheid en de dierengezondheid.

    Varkens)boeren in quarantaine bij ziekenhuisopname

    Dinsdag 19 September 2006

    (Varkens)boeren en hun gezinsleden die onverhoeds in het ziekenhuis terechtkomen, moeten worden behandeld in quarantaine, in een geïsoleerde kamer.

    Uit onderzoek dat deze maand is gepresenteerd, blijkt dat boeren een veel grotere kans lopen mrsa bij zich te dragen. Ongeveer een kwart van de varkensboeren is besmet. Worden agrariërs in het ziekenhuis behandeld, dan kunnen zij de besmetting doorgeven. Vooral boeren en veeartsen die met varkens werken, dragen de bacterie massaal bij zich.

    Boerenorganisatie LTO Nederland heeft begrip voor de maatregel. ?Als je iets kunt doen voor de gezondheid van mensen, moet je dat doen!?

  • edgard

    Niet lang meer!!!!!!!!! Dan preventief ophokken die hap!!

  • maria

    Dat is al een oude hoor! Jaren geleden waren ze ook al vaak drager van resistente stafylococcen en werden bij niet-spoed opnames tevoren hierop gescreend.

    Het is voor die mensen een groot voordeel: ze hoeven niet op zalen met 3 of 5 anderen te verblijven en krijgen dus bijna een soort “klasse”behandeling zonder daar extra voor te hoeven betalen.En nu het klassesysteem in de ziekenhuizen is afgeschaft, is dat alleen maar plezierig.:D

    Maria

  • edgard

    De boeren zijn dat wel gewend een aparte voorkeursbehandeling, dat krijgen ze hun hele leven al!

  • Jean-Paul

    Ja waar ze nu vandaan haalt weet ik niet maar het is een belegen verhaal van minstens een halfjaar oud.

    Maar je hebt wel meer mensen die wat achterop raken in het leven:D

    Varkenshouders hebben hierdoor niet meer gezondheidsrisico's stond er enkele weken terug in de Boerderij, het is een ziekenhuisprobleem.

  • Henk S

    Je zult de ziekenhuizen er zelf niet over horen, maar leg je oor eens te luister bij het schoonmaakpersoneel van een ziekenhuis. Dankzij de bezuinigingen wordt er veel minder en minder intensief schhongemaakt en dan de schuld van op de boeren schuiven nogal makkelijk. Zo houden ze hun eigen straatje schoon

  • chantal van dam

    Het bericht is heel recent van de Telegraaf

    Hoezo ziekenhuis probleem? Weer je hoofd in het zand steken?

    Die boeren en hun gezinnen en hun personeel komen met een resistente bacterie naar het ziekenhuis en brengen daar zwaar zieken en andere kwetsbare patienten in levensgevaar. Kan je zeker niets schelen hè Arie. Gewoon een ziekenhuis probleem. Verantwoordelijkheidsgevoel? ho maar.

    Hoe komen die boeren aan die resistente bacterie?

    Laat ik een gok doen. Al die produktiedieren worden maar raak gevaccineerd behalve tegen de A-ziekten waar het echt voor nodig is. Logisch hè die resistente bacterien. Maar het is dus andermans probleem. Net zoals met die uitbraken van vogelpest, MKZ, Varkenspest etc. Wat kan het je schelen zolang de belastingbetaler maar betaalt. Zo Arie we weten dus precies waar we staan. Fris is anders.

  • edgard

    He he Chantal eindelijk valt de euro!

    Er valt niks te beginnen met farmers en nu zie jij dat ook.

    Drink maar een paar flessen wijn om weer bij te komen!

    Edgard

  • maria

    Vroeger stond zoiets niet in de krant, maar het speelt al meer dan 25 jaar.

    Dat die varkensboeren dergelijke bacterien bij zich hebben heeft niets met vaccineren te maken.Het heeft te maken antibioticagebruik, waardoor er resistente bacteriestammen ontstaan, die ook de verzorgers van de dieren bij zich kunnen dragen(vaak in de neus) en waar ze zelf absoluut geen last van hebben.

    Maria

  • Henk S

    Toevallig ben ik boer en heb ik de afgelopen 10jaren meer dan 35 totaal weken in het ziekenhuis gelegen. Altijd op zalen met nog 5 andere medepatienten. Nooit geen quarantaine. Tijdens mijn verblijf waren er ook nooit geen gevallen van opnamestop wegens een of andere aanwezige bacterie. Ook mijn kinderen zijn niet vaker ziek dan andere kinderen. Maar ja onbekend, maakt onbemind. Het valt ook niet mee om vanuit 3-hoog- achter inzicht bij de boeren te krijgen. Maar blijf nu eens met vakantie in Nederland en zoek het platteland met zijn boeren op ipv verre uitheemse oorden, waar ook vaak vreselijke ziektes (besmettelijk of niet) meegenomen worden naar Holland