Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aujeszki is oud nieuws, voor sommigen nieuw

  • Koen

    Toch heeft de NBvH de noodklok geluid, zie onderstaande krantenartikel.

    Hoe zit het nu met onze dieren? Daar heb ik niks over gelezen.

    Wat als mijn pony, paard, hond of kat eraan doodgaat?

    Die zijn meer dan 4 miljoen euro waard!

  • JW

    LTO heeft berekend dat het de sector 13 mio euri oplevert… Het is GEEN kwestie van economische noodzaak om te overleven maar puur jagen op de dubbeltjes (terwijl je weet dat je er vroeg of laat medeburgers veel leed mee bezorgt !).

    Exact het zelfde soort argument als rond 1990 het afschaffen van de mkz-vaccinaties ! Bij de mkz-uitbraak bleek die berekening achteraf nogal fout, en wilde men de enorme schadepost maar wat graag afwentelen op de maatschappij.

    Afschaffen geeft de zekerheid dat de ziekte komende jaren weer meer gaat voorkomen in Nederland. En wat ik al eerder schreef: het virus is absoluut dodelijk voor tal van andere dieren. Een hond die iets besmette worst eet of uit een sloot drinkt waarin het virus voorkomt sterft binnen enkele dagen gegarandeerd een pijnlijke dood.

    Dat alles zal LTO en die hele beroerde varkenssector volslagen worst zijn !! Het is niet hun probleem !

    Deze zaak loopt al een jaar of vijf, en het is voor mij volslagen onbegrijpelijk dat dierminnend Nederland niet meer heeft gedaan om dit tegen te houden. Geen kwestie van niet op de hoogte zijn. ALLE ORGANISATIES op gebied van dierenwelzijn enz enz weten hiervan !!

  • Koen

    Is dit iets voor de Partij van de Dieren, SP, CDA, Verburg dus?

    Partij voor de Dieren is toch ook hond/kat naast landbouw- en bont dieren.

    Kzal eens een mailtje sturen als ik even tijd heb naar het mailgroepje in Den Haag.

    Maar zoals draadje begon,de NBvH heeft hard geroepen, maar niet hard genoeg kennelijk, mij is het ook totaal ontgaan en ik sta voor de gemiddelde mens.

    Dus als ik drukdrukdruk ben lees ik niksniksniks.

    Koen