wat een hype… vogelgriep is niet zo erg lijkt mij, nou ja als je een wond hebt en de besmette vogel ook en je haalt die wonden overelkaar dan is de kans groot dat je het ook krijgt en dan is er een kans van ongeveer 25% dat je daar dood aangaat. wereldwijd zijn er ongeveer 200 mensen besmet met het virus dit is in vergelijking met de gewone griep -waar wereldwijd jaarlijks 150.000 mensen aan sterven- nihil. Het wordt pas een probleem als het virus zich muteerd en van mens op mens overgaat. De groots mogelijke kans dat het virus zich muteerd ligt bij varkens, varkens kunnen namelijk besmet zijn met het gewone griepvirus en besmet raken met het vogelgriep virus. dus lijkt het mij verstandig om varkens in te gaan enten, nog verstandiger is het om alle tamme -ofwel kippen gefokt voor consumptie- in te enten. Helaas is dit nog steeds niet gebeurd, maar ja dit doen we niet omdat de commercieele belangen voorgaan en de EU heeft besloten dat dat belangrijker is dan een paar mensenlevens. Als we gewoon wel hadden ingeent was er nu geen probleem geweest, want als alleen de wilde(trek)vogels het zouden hebben dan zou het virus heel snel verdwijnen. Overigens wil ik wel benadrukken dat (wilde)vogels slachtoffer zijn en niet de boosdoeners. Boosdoeners is volgens mij de bio-industrie (en dan vooral diegene met een slechte hygiene, lees aziatisch). Goed ik kan nogh wel uren doorgaan over dit onderwerp, maar mijn mening mag duidelijk zijn.

Nog even over het preventief ruimen,

Waarom hebben we bij de spaanse griep niet preventief geruimd….