Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wij als duivenliefhebbers dan

  • henriette

    beste mensen ik ben een postduivenliefhebber uit meppel ik heb al 40 jaar postduiven en ik vind het te gek voor woorden dat onze duiven moeten worden opgehokt hoe doet

    onze minister het met de duifjes op de dam en met andere duiven in de steden die in kerken zitten of in lege huizen. zijn die dan niet zo gevaarlijk voor deze vogelgriep of valt dat wel mee.

    ik moet er niet aan denken dat deze duiven dan toch het virus op de mens kunnen overbrengen duifjes voeren op de dam op de schouder en hand zitten bij vele mensen en niet aleen op de dam maar ook elders. wij als duivenmelkers moeten ze ophokken en elders vliegen ze los wat gaat de minister daar aan doen niets zeker maar wij en onze jonge duiven zijn de dupe van deze te gekke beslising.

    J.Schuring

    Meppel

  • André

    Voor iedereen is het erg, maar het is beter 2 maanden geen duiven naar buiten als helemaal geen vogels meer hebben. Dus afmaken…..

    Dit overkwam ons in 2003 :(

  • bram

    Het schijnt zelfs dat duiven niet ziek worden van het virus,maar het wel kunnen overdragen.Dus ja ..

    Het is wel een beetje te begrijpen.

  • duivenliefhebber

    Zijn er in 2003 echt duiven afgemaakt??? Alleen kippen toch??

  • Niels

    Duiven vallen niet onder de beesten die geruimd worden. Ook deze keer zullen er volgens het draaiboek geen duiven geruimd worden. Echter in 2003 zijn er bij een poelier in het west-brabantse wel duiven geruimd omdat het aanwezige pluimvee vogelgriep had. Dit waren echter slachtduiven en hier zijn andere regels voor.

  • André

    Voor de duiven liefhebbers onder ons, een goede site met info over duiven.

    WWW.DUIVENLOG.NL