Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vogelgriep bij roofdieren..

  • Patricia

    Hallo,

    Mijn vriendin heeft een roofvogel en ze zegt dat het niet voor roofvogels verplicht is deze op te hokken.. Maar deze kunnen toch ook vogelgriep krijgen?? Ik wilde even weten hoe dat zat.

    Groetjes Patricia

  • André

    Een roofvogel leverd niet direct gevaar op, zeker niet in gevangenschap.

    Het ligt aan de contacten die de vogel kan maken, en welk voedsel er wordt toe gediend.

    Een roofvogel in het wild kan natuurlijk besmet raken via een zieke prooi.

    Kortom het zijn niet de eerst aangewezen vogels waar je bang voor hoeft te zijn, ze kunnen uiteraard wel de ziekte doorgeven.

  • bram

    Inderdaad roofvogels zeker.

    Zolang die vogel niet met andere wilde vogels in aanraking komt is het veilig.

  • Patricia

    Ja zover was ik al, maar zij gaat er mee vliegen en ze vervoert hem gewoon op de arm naar het park dat er vlak bij ligt. En de vogel zit sowieso los buiten onder een afdak,maar ik vroeg me af of dat dan erg was?

  • André

    Je kunt altijd de kat op het spek binden luidt het spreek woord.

    U zou uw vriendin op de eventuele gevolgen kunnen wijzen, maar ik zie nog niet direct het gevaar.

  • maria

    Er zijn een paar roofvogels gevonden die het bewuste virus bij zich hadden.Maar men vermoedt dat deze vogels, een buizerd en een havik, gegeten hebben van vogels die aan het bezwijken waren of pas gestorven waren aan de vogelgriep.

    Dus als die vogel in het park dode eendjes gaat opeten die besmet zijn met het bewuste virus kan hij zelf ook besmet raken.

    Maria

  • Patricia

    neej het is niet zo dat die vogel eendjes in het park eet, maar zij voert ze wel kuikens dus ik zal even waarschuwen dat ze dat dan ook niet meer moet doen.. Bedankt voor de reacties dan weet ik voor zover voldoende.