Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

honden

  • hans

    Hallo,

    En hoe zit dat bij honden dan ? mijn honden lopen vaak los buiten, die lopen ook door vogelpoep en brengen het dan binnen, kunnen wij dan ook besmet raken???

    Bij voorbaat dank voor het antwoord…………Hans

  • André

    Op dit moment is vogelpoep alleen een mogelijk gevaar voor kippen kalkoenen en een “aantal” soorten eenden. Zeg maar, die zijn er vatbaar voor.

    Voor het overige is het alleen opletten, en geen uitdaging aan gaan met de mogelijkheden om virus te verspreiden.

    Dus let op dat je hond geen dode vogels besnuffelt, zoals wij er ook met de handen dienen af te blijven.De hond in deze tijd aan de lijn houden geeft wat meer inzicht wat hij uitspookt. Dat is ook de reden waarom men vraagt de kat binnen te houden,en waarom wij de vogels binnen dienen te houden. Niet meer risico nemen dan nodig.

  • hans

    Bedankt voor het antwoord Andre.

  • André

    Is het nodig mijn hond tegen vogelgriep te beschermen?

    Er is geen enkele aanwijzing dat de huidige hoog pathogene variant van het vogelgriepvirus (H5N1) besmettelijk is voor honden. Er zijn dan ook geen extra maatregelen nodig.

    Dit stond op de site van LNV

  • koster

    wie is Andre?

  • André

    Hoezo? Koster

  • maria

    Andre is een geïnteresseerde leek, die tijd neemt en moeite doet om kennis over de vogelgriep op te doen en door te geven….denk ik.

    Kijk ook hier eens:

    http://www.zibb.nl/landentuinbouw/pluimveehouderij/

    Maria

  • André

    Bijna goed Maria…, ik neem tijd en moeite, en ik geef als het kan ook door ;-)

    Oh.. en natuurlijk ben ik geintresseerd, ik moet wel.

  • Lonie

    Er zijn aanwijzingen dat in ieder geval katten gevoelig zijn voor het vogelgriep virus, van honden is dit nog niet aangetoond. Ben daarom gewoon voorzichtig en houd je honden aangelijnd.

  • Petra

    Mijn hond eet eendenpoep op, kan dat ook kwaad?Lonie schreef:

    >

    > Er zijn aanwijzingen dat in ieder geval katten gevoelig zijn

    > voor het vogelgriep virus, van honden is dit nog niet

    > aangetoond. Ben daarom gewoon voorzichtig en houd je honden

    > aangelijnd.