Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

We mogen inenten

• André

Europa heeft ingestemd om al het hobbypluimvee te mogen enten :)

• maria

Ja, en heb je op internet ook de geschatte kosten daarvan gezien? Daar wordt een bedrag van 100-150 euro genoemd.Je moet wel bijzondere kippen hebben als je dat er voor over hebt!

Maria

• Co Scholten

Eigenaren van de circa een tot drie miljoen hobbykippen en vijf miljoen vrije-uitloopkippen in Nederland krijgen daarna de keuze tussen ophokken of vaccineren. De bedoeling is dat dierenartsen de eigenaren van te vaccineren kippen bezoeken. Voor totaal 100 tot 150 euro krijgen de kippen dan een inenting. De arts ringt ze ook, ter herkenning. Minister Veerman overlegt over de precieze uitvoering nog met de vereniging van hobbydierhouders.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/34009471/Nederland_mag_hobbypluimvee_inenten.html

• André

Maria.. als mensen de kippen op de badkamer verstoppen zoals in 2003 dan houdt je van je dieren en moet 100 euro onder geschikt zijn lijkt me.

Je kunt ook naar de dierenarts toegaan en dan is het goedkoper want dat bedrag wat genoemd wordt zit meer in de voorrij kosten als wel de prik zelf.

Een boerenkatje die men voor niets kan halen, bedelen de meeste mensen ook met een kapitaal aan spuiten.

Dat vindt ik nu zo jammer als het over dieren gaat is het zielig en is er geld mee gemoeid dan vinden we het weer te duur.

• André

De prijs Maria, 150euro is per gemiddeld bezoek van een dierenarts.

Zeker niet per kipje ;-)

• maria

Ha,ha, intussen hebben de dierenartsen zeker snel teletekst gebeld en daar staat nu 20-30 cent per kip voor pluimveehouders.Een prijs voor hobbydierhouders staat er niet meer bij.!!!Die 100 tot 150 euro zal wel voor het bezoek zijn

Laat eens rekenen: de huisarts rekende me een half jaar geleden 37.50 voor een vistie aan huis.De dierenarts zal dus wel meer rekenen, want zijn auto is groter, laten we zeggen 50 euro per 10 minuten.7 kippen(zorgen dat je ze tevoren hebt gevangen!!) 20 minuten, dat is 100 euro plus 2 maal 7 maal 30 cent dat is 105,20 En dan tweemaal inenten is 210,40 En daar zullen dan ook nog wel administratiekosten op komen.

En dan nog geen garantie dat ze niet geruimd zullen worden als er in de pingo hiertegenover vijf dode eenden dobberen……

We gaan maar een groot stuk plastic voor de kippetjes halen als het weer beter wordt.Er zijn hier nog boeren met een kuilbult!

Maria

• André

Ook belangrijk voor u, Co, dat ze kunnen blijven scharrelen in het stro ;-)

• André

Rekenen kun je goed Maria, je had ook voor dierenarts moeten leren dan was het nu vullen geweest. (grapje)

Ze hoeven inderdaad niet een slaatje te slaan uit de situatie, maar voor je dieren heb jij toch alles over Maria????

• Marsja

Buiten het feit dat het best veel geld is, je dieren kunnen het virus nog steeds ongemerkt bij zich dragen en overdragen! Toch iets om over na te denken lijkt me!!

Dat is toch niet wat we hiermee willen bereiken??

• maria

Wel, ik denk dat er weer wat werkstudenten blij zullen zijn met de bijverdienste!!

Nee, Andre, ik heb niet alles over voor mijn dieren.Kippen zijn voor mij nuttige dieren, die een deel van mijn tuin-en keukenafval opeten, een goede huisvesting en voeding krijgen en daarvoor aan mij gedurende een deel van het jaar verse eieren leveren.Doordat ze geisoleerd leven zijn ze gezond en worden nergens tegen ingeënt Als ze niet goed meer leggen gaan ze de pan in. Nieuwe kippen krijg Iik voor niets van anderen of jik laat een boedse kip wat gekregen eieren uitbroeden. De eitjes zijn als ik de kosten van het voer reken, nu al minstens tweemaal zo duur als eieren uit de winkel, die nooit vers zijn.Om daar nu nog eens 15 euro per kip extra aan uit te geven, gaat mij te ver.

Maar er zijn natuurlijk hobbyisten met fokdieren of bijzondere rassen en die mensen gun ik dit van harte.Als er tenminste niet alsnog geruimd wordt bij een infectie in de omgeving.En daarvoor worden voorzover ik het nu zie, geen garanties gegeven!

Maria