Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bravo brussel

• henk

goedzo veerman knap gedaan mischien worden wij wel de oorzaak van een wereldwijde uitbraak wanneer kippen of ander gevogelte geeent word zijn zij ook tijdelijk besmet .ben heel beniewd hoe dit gaat verlopen de miljarden trekvogels zullen ook worden besmet waarschijnlijk en waar kun je als consument nu zien of er een ei of vlees besmet is de overheid kan je helemaal niet vertrouwen dat is in het verleden wel vaker gebleken . ik heb grote vraagtekens bij dit besluit maar laten we het beste hopen.

• André

Dat is nu jammer Henk we eten met zijn alle al tig jaren kippenvlees uit Thailand en die mannen enten er flink op los, nooit iets van gemerkt toch.??

En de entstof die gebruikt wordt is een milde vorm om antistof op te bouwen, daar komt echt geen vogelgriep van.

De werking is het zelfde als jij ooit ontving voor de pokken, mazelen, en weet ik al niet meer.

• nol

Je mag dan misschien wel gelijk hebben voorwat betreft de entingen voor pokken. Toch een melden dat de primo's in het leger binnen moesten blijven als zij de pokkenvaccinatie toegediend kregen in het leger.

Dus als de kippen geent worden ontwikkelen ze een antistof en zijn op dat moment ziek in milde vorm.

De vraag is dan ook of zij dan de ziekte kunnen overbrengen naar andere mensen. In bovenstaand geval naar andere vogels?

• André

De entstof H5N2 die ze toegedient gaan krijgen is een milde vorm waar geen mensen ziek van worden.

De H5N1 waar nu vogels aan dood gaan, is ook nog niet direct dodelijk, alleen als je ermee in zeer nauw kontact leeft… zoals men in Azië doet dan roep je de ellende over je af. En dat gebeurd hier gelukkig niet.

Ik heb hier nog geen boer door de stal zien lopen op zijn blote voeten, daar wel…(zelf gezien). De mest ligt daar ook open en bloot waar huisdieren en mensen gewoon overheen banjeren.

Ik heb gelukkig niet overal verstand van! mag ik vragen wat zijn primo's ?