Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zieke vogels

• nol

Wat ik niet kan begrijpen is dat; de dood gevonden vogels zomaar opeens sterven, terwijl zij het virus reeds (geruime tijd??) met zich mee dragen.

Raakten zij uitgeput (door te weinig voedsel tijdens hun tocht) of slaan zij nu pas hun reserves aan, waarin schadelijke stoffen zijn opgeslagen. De reserves die de vogels tot zich nemen in de gebieden waar zij aanvetten om te vertrekken. Ik denk het haast van wel.

• André

Wist je Nol de tot nu toe gevonden vogels in nederland en dat zijn er veel, hebben allemaal geen H5N1 factor laten zien.Toch kunnen ze in potentie allemaal drager zijn van het virus. Dat er zoveel gevonden worden komt door de media aandacht, normaal gesproken vallen er net zoveel doden als nu, maar dan buigt zich alleen de natuur er over. In de vorm van een vos of ander roofdier/vogel die het kadaver dan opruimen.

Tussen die gevonden vogels zitten laten jongen die de zuidelijke trek niet hebben opgepakt of oudere vogels die door het opdringen van de noordelijke kou grens hierheen zijn gekomen en gewoon hun ouderdoms lootje leggen(uitputting).

Wat ook een vervormt beeld is, we beschermen steeds meer soorten (is goed) maar hoe meer dat we er op bezoek laten komen (over winteren) des te meer doden zullen we ook vinden. Dat noemen ze, en is gewoon, de NATUUR.

• Bregtje

He andre,

Hoe kan het dat jij hier over zoveel weet? Is het je beroep? Ben erg nieuwsgierig.

Groetjes

• André

Het is een groot deel van mijn leven.

Ben op divers gebied betrokken, en probeer een zo goed mogelijk beeld te geven.

Daar heeft ieder recht op.

Dankje Bregtje.

• Bregtje

Ja daar heb je helemaal gelijk, en omdat niet alles even duidelijk wordt gemaakt van hoger op is dit natuurlijk geweldig!! Mooi dat iemand het wil delen, die informatie de een particulieren/of bedrijven wil weten. Heb er momenteel heel veel mee te maken, dus is dit prikbord geweldig om veel informatie op te doen.

Groetjes