Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dode vogels

• André

?Mensen die vroeger een dode mus in de achtertuin in de Kliko zouden gooien, bellen nu ons?, zegt een AID-woordvoerder. Serieuze meldingen worden doorgeven aan de Voedsel- en Warenautoriteit, die dierenartsen inschakelt. Tot nu toe heeft nader onderzoek (van tot dusver 1.200 vogels)—– niet eenmaal——— een aanwijzing voor het H5N1-virus opgeleverd. LNV vraagt alleen nog te bellen als er grote vogels, zoals zwanen en reigers, dood worden gevonden: ?Elke dode zwaan en elke dode reiger is verdacht.? Dode ganzen en eenden zijn alleen verdacht als er ten minste vijf bij elkaar zijn, alle andere dode vogels als het er meer dan twintig zijn.

• Bregtje

Waarom houden mensen zich hier niet aan, en sturen ze nu elk dood dier wat gevonden wordt op?? Het is nu namelijk de tijd dat veel dieren sterven van wege ouderdom.

• André

Je ziet wat het resultaat kan zijn als mensen door angst gedreven en aangemoedigd worden. Ze doen dingen waar ze normaal gesproken zich niet eens mee bezig houden. antwoord is dus Angst. en angst is een slechte raadgever.

(kan ik wel begrijpen…., maar ik probeer het dan ook in de juiste verhouding te zien, te begrijpen, en uit teleggen).

• Bregtje

De angst is dus ongemerkt vrij hoog. Je hoort er namelijk niemand over. Maar toch wordt elk dood vogeltje opgestuurd…

• DeZeeuw

Je zou ook kunnen zeggen dat er wat aan de voorlichting van de overheid schort!

• André

De angst leeft in de mensen er worden al flauwe grappen en jawel cartoons over deze zaak gemaakt, dat is van onzekerheid.

Voorlichting is een afweging, zeg je te veel heb je de hele bevolking overstuur, bij te weinig gaat ieder er naar gissen de één verteld het nog sterker dan de ander enz.

Daardoor ontstaat weer die onzekerheid over dit alles met als gevolg tot nu toe onevenredig veel onnodige angst bij veel mensen.

Deel de ergste dingen door een hoog getal en de grappen die men er overmaakt vermenigvuldig die, dan kom je ergens in het midden uit, en dat kunnen en moeten we blijven overzien.

Dan komt het best in orde. (ct)

• plukje

wij wonen net over de grens en mijn zoon en zijn vrienden kwamen thuis met het bericht dat er allemaal dode kraaien bij de speeltuin lagen.

er lagen er 3 en bij hun hut lag er ook 1 en in het bos 2.

is dit reden om de politie te bellen?

waarschijnlijk zijn ze nu wel al weggehaald

ik heb zelf het vermoeden dat ze misschien zijn doodgeschoten omdat ze hier nogal wat last bezorgen.

ik maak me er niet zo druk om allemaal maar de kinderen zijn hier wel al gewaarschuwd dat ze er niet bij in de buurt mogen komen als ze zoiets ontdekken.