Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pandemie

• ct

Ik ben dus ook doodsbang dat het tot een pandemie komt. Durf smorgens bijna niet op teletekst te kijken of er iets opstaat. Overdrijf iknu of zijn er meer zo bang als ik???

• André

Ik wil u niet banger maken als nodig maar we moeten wel door, iedere dag gebeurt er ergens op de wereld iets. Als het echt te veel is moet u niet verder lezen. sorry.

Een ernstig virus heeft een op de vijf bewoners van het Franse eiland La Reunion geïnfecteerd. De gezondheidsdienst van het eiland in de Indische Oceaan maakte vandaag bekend dat het chikungunya-virus tot een ware pandemie is uitgegroeid. 77 mensen zijn direct of indirect bezweken aan de ziekte. 157.000 mensen zijn besmet.

De ziekte wordt verspreid door muskieten. De kans dat het dus verspreid zal worden in Europa is klein, al zijn er enkele gevallen vastgesteld in Frankrijk. Dertig mensen die het eiland bezochten, zijn besmet. De Franse minister van Volksgezondheid had niet verwacht dat er mensen op het eiland zouden sterven. “Dit was een radicaal nieuwe situatie die niet was voorzien in wetenschappelijke theorieën”, aldus de minister.

Het virus zorgt voor hoge koorts en uiterst pijnlijke zwellingen aan de gewrichtent. De kritiek op de autoriteiten, die de epidemie volledig langs zich heen zouden hebben laten gaan, is dan ook niet van de lucht. De Franse premier Dominique De Villepin brengt dit weekeinde nog een spoedbezoek aan La Reunion. De ziekte heeft zich inmiddels uitgebreid naar het eilandje Mayotte waar het ook razendsnel om zich heen grijpt. Ook op de Seychellen, Mauritius en Madagaskar zijn ziektegevallen gemeld.

• André

Sorry CT ik wilde je niet verder over stuur maken, ik had niet zo snel in de gaten dat u het was.

• Bregtje

Volgens mij is een pandemie nog steeds iets wat wereldwijd gebeurt en niet in een bepaald gebied… Of heb ik dit soms mis….

• André

Dat bedoel ik er ook mee Bregtje, ik zeg nu niet dat de kippegriep er niet toe kan leiden, maar op dit moment is er niets wat in die richting er ook maar op lijkt in Europa.

Dat alle alarmbellen rinkelen is zeker.. goed, zodat we er niet te flauwtjes mee omgaan. In tegen deel we hebben waarschuwing genoeg gezien uit Azië, we moeten daarom ook niet treuzelen.

Maar een pandemie is wel iets anders dan een schuur vol kalkoenen die dood ziek zijn en nu opgeruimt. Er wordt dus gezorgt dat die pandemie hier niet ontstaat.

Maar daarom moeten ook die vogels geënt gaan worden en moeten wij niet iedere veer die we vinden oprapen en er een drama van maken. Elkaar niet iets aanpraten, maar nuchter handelen.

Hoe erg het ook is voor sommige kippenhouders en hun vogels,die al wel slachtoffer zijn. Enten dat hele spul zoals ze dat ook al voor 15 andere kippen ziekte doen.

Pfffffff…. Dan komen we misschien een keer in rustig vaarwater en kan een ieder weer rustig slapen.

• Arjan

Er vallen meer doden door muggen die ziekten overbrengen dan door kippen!!!

• Linda

Een pandemie kan alleen onstaan als er iemand met de gewone menselijke griep in aanraking komt met de vogelgriep. Deze kans is op zich niet zo heel erg groot, als iemand griep heeft blijft diegene meestal in bed liggen en gaat tijdens zijn ziekte niet zo intensief met zijn vogels om.

Wel vind ik dat alle vogels geent moeten worden, geente vogels kunnen het virus veel minder goed overdragen.

• olivia

er vallen ind meer doden die door muggen worden overdragen maar dit virus zou nooit naar europa kunnen komen. de muggen hebben geen schijn van kans om bij ons te overleven. de vogelgriep komt dichter en dichter en er valt gewoon niks aan te doen. hou je maar vast op wat moge komen..