Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

over boycot gevaccineerde eieren

• Jelle Abma

Snap het niet helemaal. Jouw signalering en je vraag daarna hebben geen verband met elkaar, volgens mij.

Ben het wel met je eens dat de handelsbeperkingen die EU-landen elkaar niet mogen opleggen zich ook moeten uitstrekken tot de bedrijven in die landen.

Misschien maar waar eens een actie richting EU en Kyprianou.

• Plensbui

Dit heb ik geknipt uit een bericht van toen in Voorthuizen LPAI was.

Binnen de Europese Unie zijn er nog geen exportproblemen. Als binnen de EU een milde variant van de vogelgriep opduikt, mogen lidstaten geen handelsbeperkingen instellen. Deze afspraak geldt uiteraard niet voor landen die buiten de Europese Unie liggen.

Waarom dan geen verbod op handelsbeperkingen van gevaccineerde eieren?????

• Plensbui

Het ging eerder op dit prikbord dat biologische kippenboeren niet enten omdat hun eieren dan geboycot worden door Duitsland.

Er is blijkens dat bericht een verbod op boycot door andere EU-lidstaten als er een LP ziekte heerst.

En kennelijk mag er wel geboycot worden als er gevaccineerd wordt.

Dat rijmt niet.

• arie.j

Alleen laag pathogeen als ik het goed begrijp

• gait

Er heeft geen enkel EG land de grens gesloten voor eieren van gevaccineerde kippen, echter de handel probeerde van de onstane situatie van te profiteren.

Veel biologische pluimveehouders hebben hun dieren niet geënt omdat enten tijdens de legperiode schade veroorzaakt en bovendien als je voor de H5 variant ent dan bescherm je de kip niet tegen H7,

• Plensbui

Sorry, ja.

LP is geen langspeelplaat meer… hihi