Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tijd voor actie tegen ophok in Den Haag

  • Plensbui

    Dit kan niet zo doorgaan.

    Dit vraag om actie. Niet van de dierenbescherming en andere praatgroepjes, die worden gewoon genegeerd, dat blijkt wel. Die krijgen zoethoudertjes in de trant van dat ze ‘mee’ mogen praten, maar geluisterd wordt er niet anders zou alles anders gaan.

    Actie!

    Kom maar op met suggesties en een datum.

    Mijn idee:

    Iedereen heeft wel een overtollig dier, gans, eend, kip weet ik veel.

    Die neem je mee naar het Malieveld. Als we een man of 1500 tot 2000 op de been kunnen krijgen zijn er evenveel dieren op het Malieveld. De watervogels gaan eraan deze winter dus die kunnen maar beter in Den Haag blijven.

    Als we naar huis gaan in de namiddag nemen we de dieren niet mee terug. Ring eraf knippen dus. Niemand kan bewijzen dat een kip of eend van jou is.

    Dan mag de Gemeente Den Haag er voor zorgen. Kinderboerderijen genoeg. Maar we halen wel het nieuws. Diervriendelijk is anders maar als we ze loslaten hoeven ze niet opgehokt want wilde vogels worden ook niet opgehokt.

    Anders eten we ze op of doen ze weg naar zo'n handelaar. Het gaat dus om uitgeselekteerde dieren waarmee je toch niet verder fokt.

    Wees maar niet bang dat ze wat overkomt, op het Malieveld is het te druk voor de vossen en buizerds en dergelijke heb je daar niet. Heb er jaren vlakbij gewoond in de Jan van Nassaustraat. Alleen loslopende honden zijn een probleem maar ik denk dat de politie er snel genoeg bij is en hondeneigenaren hun dieren aangelijnd houden. Volgens mij mogen honden niet eens los op het Malieveld.

    Mooi, nu datum prikken.

    Oh ja, mutjes maken allemaal, 2 stukken karton met silhouet van een gans of eend of kip op je kop, die 2 stukken aan elkaar nieten aan de voor- en achterkant, elastiekje erdoor, gaatje versterken met plakband. Als jullie dit wat lijkt teken ik wel wat voorbeelden met plek voor je eigen tekst. Hoe doller hoe beter hoe meer aandacht van de media.

    Snap niet dat er nog geen reactie van de Dierenbescherming is.

    Oh, nee, het is weer eens weekend….

  • Cyriel

    We kunnen ze beter in de naastliggende Koekamp loslaten. Dat is veel veiliger.

    Toch ik houd erg veel van mijn dieren. Ik zou het niet kunnen verdragen om ze zomaar aan de heidenen over te laten. Ik slacht ze liever netjes en eet ze op.

    Bovendien heeft de kinderboerderij (genaamd stadsboerderij) in Den haag een beruchte reputatie hoe men met dieren omgaat. We moeten actie voeren tegen de pluimveesector die heeft alle ellende veroorzaakt en weigert nog steeds om bij te dragen aan de oplossing. Daar zit het echte probleem.

  • Datum plannen

    Ik heb zonet mijn verjaardag gepland via http://www.prikjedatum.nl !

    Daar hoefde ik mij niet aan te melden met wachtwoord enzo. Echt heel simpel was het!

    Groetjes

    Sabine!