Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dode vogel

• T.Koeman

hallo

hierbij vraag ik even wat te doen.

ik stond van morgen in mijn schuurtje, plots viel er een duif uit de boom die naast mijn schuurtje staat.Ik kreeg hem bijna op me hoofd . De duif leefte nog wel maar dat was in een paar min. over. Eigenlijk vond ik het een beetje vreemd want een vogel die zomaar uit de boom valt heb ik zelf nog niet eerder mee gemaakt. Kijk je ziet wel vaker dode vogels die zijn aangereden of zo. ik heb de vogel eens goed bekeken ik kon niet zien of hij was aangereden of zo geen bloed niks daarom vond ik het een beetje vreemd.Het is tot nu toe nog maar 1 vogel.

ik vraag me nu af wat te doen zal ik de vogel begraven of moet ik er ergens melding van maken.

Alvast bedankt T. Koeman

• jelle abma

Gewoon begraven en niet met je blote handen aankomen.

Duiven staan bekend om hun parasitaire aandoeningen. Die slopen de duiven op den duur en zijn dan te zwak om nog op een tak te zitten. Meestal kruipen tegen die tijd onder een struik of zo om te sterven. In Amsterdam noemen ze duiven vanwege hun parasieten vliegende ratten. Duiven in het wild worden daarom veelal niet ouder dan 5 jaar terwijl die dieren in gevangeschap en goed verzorgd wel 15 jaar kunnen worden.

• T. Koeman

geen dank hoor