Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

produktiedieren te zwak

• Plensbui

Nou Chantal, je bent echt wel een fel dondersteentje dan.

Ik zie je al helemaal zitten op je Buel, Harley of Sony!

Dat kruisen werkt niet 100% want de kruisingen tussen paarden en zebra's, waren soms wel en soms niet ontvankelijk voor de Afr. Horse Disease/Fever.

Bij kruisingen vermeng je genen, of je daarmee immuniteit kunt verkrijgen lukt alleen door net zolang door te gaan met besmetten tot je genetisch immune dieren overhoudt. Pas bij besmetting weet je of een dier immuun is. Lijkt me geen diervriendelijke methode… Dan lijkt vaccinatie toch een iets minder barbaarse weg.

Trouwens, hoe zit dat met BT, als een dier ooit BT heeft doorgemaakt, is het dan immuun? Lijkt me wel, anders bestond er geen vaccin. Maar werkt dat vaccin of doormaken van een besmetting op alle 24 bekende BT varianten?

• chantal van dam

In amsterdam werkte ik om mijn studie te bekostigen bij een firma die pakjes op bestelling rondbracht en dat moest ter wille van de snelheid op een motor. Zo leer je prima motorrijden

Ik had het over inheemse afrikaanse schapenrassen die resistent zijn tegen BT. Dat is denk ik iets anders dan alleen immuun zijn. Volgens mij kan je die resitentie wel genetisch laten vererven. Vaak lukt dat al na 1 keer. Daarna moet je wel handig met je populatie zwakke schapen doorfokken om die resitentie in de hele populatie te krijgen.

Omdat er tientallen varianten BT zijn zal vekregen immunitieit vanwege een doorgestane ziekte slechts die variant zijn. Ook bij de bestelling/ontwikkeling van het juiste vaccin moet je eerst het type BT vaststellen.

Omdat wij in Europa ook veel oorspronkelijk zuivere rassen hebben of die ook resistent zijn.

• Plensbui

Erg interessant dat vererven van resistentie.

Ik weet alleen iets over vererving bij kippen maar dat is alleen eigenschappen.

Hoewel Marek ook zoiets is. Dat zit in bepaalde stammen erger dan anderen die er nooit last van hebben. Daar zal ik eens over de literatuur in duiken.

Pizzakoerierster.

Meestal doen ze dat op brommerts.