Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zeilen van de Gamma, je hebt nog 8 dagen

• Plensbui

Zet ze met een touw vast aan een paal onder een paraplu.

• maria

Dat wordt dan een heel klein rennetje! En moet dat zeil eigenlijk niet over de paraplu in plaats van er onder?

Maria

• arie.j

Ik ben vanmiddag in der Belgen land geweest en heb zekere vliegenmiddel gekocht.

Nu lees ik net dat onder druk de situatie pour-on middelen tijdelijk zijn toegestaan.

Kan ik het dus rustig hier neerschrijven.

Hé, Hé, laat ik verder maar niets zeggen

• Chantal

Heb je bij de Belgen ook gezien dat de kippen daar niet opgehokt hoeven te worden.

Je mag er een net over je terrein heen hangen. Alleen hier moet je met zeilen aan de slag zodat het met de zware buien ven tegenwoordig naar beneden komt en je eenden verzuipen.

LNV is weer het braafste jongetje van de klas.

Ook in enkele deelstaten van duitsland hoeft niet opgehokt te worden terwijl daar de vogels dood uit de lucht vielen.

Wat is de reden dat Nederland zo extremistisch is. Het helpt toch niet de ziekten komen af en aan.

Er is een nieuw dierziektebeleid nodig. En Arie heeft al aangegeven hoe je onwillige boeren kan aanpakken.

• Plensbui

WAT NOU WEER???? <– dit is schreeuwen! En hoe!

Hoezo hoeven de Belgen niet op te hokken?

Het is toch een decreet uit Brussel?

Of weer dezelfde leugenachtige praktijken als in 2003 dat Brussel verordoneerde dat alle hobbydieren om zeep gebracht moesten worden??

Ik surf direct naar Neerhof!!

Donderende Plensbui!

• Chantal

Ik zei dat ze daar met netten mogen werken in plaats van met zeilen.

• Plensbui

Ik heb even gemailed met opperhoofd van België en er zijn 0,0 maatregelen.

Het is maar dat je het weet.

'Hier is voorlopig niets afgekondigd, niet weer paniekvoetbal' en ‘wat er in NL gebeurt is pure waanzin’ en ‘het lijkt op chantage om vaccinatie af te dwingen’.

Daar zijn ze allergisch voor registraties namelijk.

Dus dat zgn. decreet van Brussel dat we MOETEN ophokken/afdekken is wederom een NIET WAAR want België is net zo Europa als Nederland.

• arie.j

Om even op die pour-on middelen terug te komen.

Hier een stukje uit het Agr.dagblad er over

Dat er in het zuiden van Limburg geen vraag naar is dat is natuurlijk logisch, je kunt dan een paar kilometer over de grens over het volop halen

En aangezien wachttijd voor vlees en melk 0 dagen is valt het gebruik toch niiet te achterhalen.

Maar nu het volgende;

Pour- on giet je in een klein streepje van 5 tot 10 ml op de rug van een rund of schaap, daar valt niets vanaf (is kleverig) en trekt direct in de huid.

Maar waarom is het in Nederland verboden lees ik?

Ze stonden in Nederland op de verboden lijst, omdat ze giftig zijn voor waterorganismen.

De complete kolder !

Alsof boeren duren middelen de sloot in kieperen

Kunnen ze morgen de benzine in Nederland ook wel gaan verbieden

<<<<<

Middelen voor schapen nog moeilijk verkrijgbaar

Doetinchem – Schapenhouders in het 20 kilometergebied rondom Kerkrade moeten hun dieren be­handelen met Butox of Sputop ter voorkoming van bluetongue, maar deze middelen zijn moeilijk verkrijgbaar. Volgens een mede­werker van een Welkoop–filiaal duurt het dagen tot een week voordat de middelen beschikbaar zijn.

Ze stonden in Nederland op de verboden lijst, omdat ze giftig zijn voor waterorganismen.

Volgens een woordvoerder van het ministerie is er wel rekening mee gehouden dat de middelen niet acuut beschikbaar zouden zijn, maar duurt het niet langer dan een dag. Vanaf vandaag of morgen moeten groothandels er­over beschikken. De middelen worden verspreid via de reguliere handel en via dierenartsen.

De eerste reactie van een die­renarts van dierenartsenpraktijk Midden-Salland is ”Butox en Spu­top zijn verboden”, maar bij nader inzien heeft hij wel een mail ge­had. Hij kan de middelen binnen een dag via de groothandel in huis hebben. ”Maar tot nu toe heeft er nog niemand naar gevraagd.”