Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen afdek of ophokplicht in België m.i.v. 1 september

• Plensbui

Er zijn voorlopig geen maatregelen afgekondigd in België m.b.t. de verspreiding van H5N1 door de trekvogels die vanaf 1 september Nederland gaan bepoepen met besmette uitwerpselen zoals het Ministerie van Landbouw ons wil doen geloven.

Al het pluimvee in België loopt gewoon buiten rond zonder dak al of niet met een net eroverheen tot nader order en dat is niet gegeven.

• jan

Dat is ook goed zo.

grt jan

• Plensbui

Dit wordt meegenomen in het overleg vrijdag.

Ik kan in Frankrijk ook niks vinden over maatregelen, daarvoor raadpleeg ik de speciale Grippe Aviaire van de Franse regering www.grippeaviaire.gouv.fr

Nu nog even Engeland contacten, dat is ook Europa volgens mij.

• jan

Hier in luxemburg is ook niks, maar wat denken die nederlanders niet met hun 90 milj kippen.Daar kunnen er goed een paar milj geruimt worden.Als ik in nederland kom en ik kijk op een plaats rond zie ik meer boeren bedrijven als er in luxemburg zijn dat kan niet en daar moet tegen gehandeld worden.En als ze geen vogelgriep vinden maken ze er wel welke zie blijdorp.

grt jan

• chantal van dam

Die franse site doet wel wat gedateerd aan.

• Plensbui

Juni ofzo, meer is er kennelijk niet te vertellen, de links zijn redelijk actueel. Die fransen leven in een eigen wereld, n'oublie pas.