Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onduidelijke berichtgeving, lekker laten zo

• chantal van dam

Sinds 2003 is er voor de hobbydierhouders heel wat bereikt ondanks de tegenwerking van de NHDB. Dus voor dat ouderwetse wantrouwen en pessimisme is geen enkele reden. Maar sommige types in de hobbywereld zoals de NHDB van Beekmans hebben er alleen maar voordeel bij als mensen gaan denken zoals jij.

Maar deze goedkope sjablomen hebben geen enkele relatie met de werkelijkheid van vandaag.We blijven winnen soms snel soms langzaam maar we gaan vooruit.

• chantal van dam

Edgard, je kan natuurlijk altijd vaccineren en dat is een goed alternatief. Als je denkt dat vaccineren toegeven is aan de dwang van de overheid, dan zit je op de verkeerde weg. Het gaat om dierenwelzijn en niet om jouw ten onrechte gefrustreerde ego.

Wij zijn het enige land in Europa die de keuze hebben tussen ophokken en vaccineren. Dat is een zeldzame luxe. Het gaat er dus om wat het welzijn van je dieren je waard is. Als je ego belangrijker is doe dan je dieren zo snel mogelijk weg en neem nooit meer dieren want je verdient ze niet.

• Plensbui

De NDHB kan de pot op.

Ik heb hier wel om de haverklap de AID op bezoek hoor.

Ze weten me met m'n grote mond echt wel te vinden. Krijg je als je met je kop op het journaal je mening verkondigt.

Dus als er wat te knuppelen valt ben ik de eerste die neergaat.

Heb een folder gevraagd over ‘oprijlaan beveiliging’, dat geldt vast ook wel voor een landweg. Als er toch met geld gesmeten moet worden dan kan er ook nog wel een big brother een eind verderop vanaf, kabel graaf ik zelf wel in of hang ik in de bomen.

Ik voel me uiterst bedreigd door de overheid Chantal.

Hebben ze bij jou ook met helicopters rondjes boven je erf gemaakt of er een tijdje vlak boven gehangen in 2003, weet je hoeveel lawaai dat geeft? Hebben ze bij jou honden losgelaten zogenaamd per ongeluk? Had jij gewapende militairen in open jeeps voor je deur? Reden de auto's van de AID bij jou ook steeds je erf op terwijl ze niks te zoeken hadden? Als je dat wilt meemaken moet je wat meer de ‘algemene’ publiciteit' zoeken. Ze weten je dan precies te vinden.

Ik weet al wie hier op de stoep staan 1 september klokslag 10 uur, want het kost een uur om hierheen te rijden uit Amsterdam. Ja, ze sturen gasten uit Amsterdam naar me toe omdat die beter gebekt zijn dan die achterlijke Achterhoekers kennelijk.

Chantal, het wordt tijd dat je de realiteit eens onder ogen ziet.

Het is gewoon weer oorlog aan het worden.

En als de pest uitbreekt is er echt een burgeroorlog.

Denk maar niet dat de hobbydierhouders, die 200.000 die niet de NBvH of NHDB hebben gevonden zich weer laten verdoven.

Die hou je niet in toom Chantal. Dat zijn ongeleide projectielen.

Wees dus maar blij dat Plensbui op het prikbord komt.

Zo.

• Plensbui

Vaccineren is in plaats van ophokken als je de KEUZE hebt.

LNV komt met een maatregel die na 8 dagen ingaat.

Weinig tijd voor vaccinatie dan.

We wachten nog altijd op DIERVRIENDELIJKE ringen weetje nog?

Dierenwelzijn heeft ook te maken met pootringen waar ze zich niet aan ophangen in het gaas Chantal.

Dat LNV ineens de linten afschaft wat iedereen met veel dieren en grote vijvers verwachtte, is onredelijk.

En weet je wat Chantal, mensen met veel dieren zijn ook erg veel centjes kwijt aan vaccineren.

Dus het beste is je dieren afmaken. Dan ben je pas diervriendelijk bezig.

Of je moet gewoon 3 gansjes en 3 kippetjes nemen en je vooral NIET meer druk maken over het redden van genetisch materiaal of zeldzame rassen.

Laat dat maar over aan de dierentuinen, die dat niet doen want die lui hebben een zgn. ‘educatieve’ functie en dat heeft geen zak te maken met gedomesticeerd pluimvee.

Oogjes open doen Chantal.

• arie.j

Als je zo bekend bent en zelfs op het jounaal komt dan kun je hier ook wel met je echte naam komen.

Dat discusseer wel zo leuk , ik heb wat dat betreft ook nergens een geheim van gemaakt

• Plensbui

Dat doet er niks toe, het gaat om meningen en ervaringen en in dit geval ook angsten.

• edgard

Ik doe ook vaccineren maar dat duurt zijn tijd, hadden ze dit maar eerder bekent gemaakt van die lintenafschaffing. Ik zit nu gewoon met het probleem dat ik niet wil en kan ophokken totdat ze buiten mogen.

Mijn ego?/ Ik fok al 30 jaar watervogels en vreedzaam, en wat nu?? Ik ben zeker niet blij dat mijn hobby om zeep is geholpen door de bioindustrie.

En ik wil gewoon rustig doorgaan ermee maar dat gaat niet meer want de hele handel is kapot en dan hoef je ook niet meer te fokken. En wat jullie bereiken daar zal ik wel te dom voor zijn om dat te zien, tot nog toe helemaal niks volgens mij.

We mogen enten omdat frankrijk de kastanjes uit het vuur heeft gesleept en veerman hierop mee lift. En anders hadden we ook zeker niks gemogen. Er is nergens vogelgriep en toch elke keer strengere maatregelen eens kijken wat dat meepraten van jullie opbrengt.

Succes volgende week dan maar als jullie weer mogen meepraten.

Edgard

• arie.j

Met open vizier discusseren voorkomt ontsporingen, dat heb ik al op diverse prikborden ervaren

• Plensbui

Mijn mening is mijn mening, zou niet weten hoe die tot ontsporingen kan leiden.

Hier ben ik niet anders dan iedereen.

En als het gaat om ‘deskundigheid’ wat voor jou tamelijk belangrijk is, daar moet iedereen zelf maar een mening over hebben. Ik voel geen enkele noodzaak te ‘bewijzen’ dat wat ik poneer ook De Waarheid is. Het is een mening, en niets anders.

Ik zie dit prikbord als een theekransje waar je vrij kunt schrijven en iedereen ook vrij op kan reageren. Wat ik zeg is persoonlijk, daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken. Ik vind die felle discussies tussen jou en Chantal dan ook een prachtige hoewel ik wel eens denk dat jullie de vrijblijvendheid van een prikbord uit het oog verliezen.

Officieel naar buiten toe hou ik voor me wat ik echt denk omdat dat tactisch, diplomatiek en politiek niet juist is me daarover uit te laten.

Als ik vertel wie ik ben kan ik voor de rest wel ophouden.

Dan zeggen jullie dat ik met twee tongen spreek. Dat is ook zo, maar wel met reden. Als je weet hoe de wereld in elkaar steekt moet je dat doen wil je je doelen bereiken en vooral niet emotioneel overkomen wil je niet voortijdig afgeknuppeld worden op dingen die niks met de doelen te maken hebben. Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Als Plensbui zit ik niet in een dwangbuis.

• arie.j

O maar die ontsporingen waren niet persoonlijk bedoeld maar meer in het algemeen

Op andere prikborden zijn soms inlogverplichtingen (al dan niet tijdelijk) in gevoerd omdat discussies uit de hand liepen.

Als open kaart wordt gespeelt dan voorkom je dat makkelijker en voorkom je ook dat mensen zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.