Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Achter de schermen

• Chantal van dam

Edgard, Hobbydierhouders bestaan nog niet zo vreselijk lang. Het probleem was juist dat de overheid ons niet wilde zien en ons gewoon als boeren beschouwde zonder te letten hoe en waarom wij boerderijdieren houden.

Bij de mestdiscussie van een paar terug wou ook minister Brinkman van geen onderscheid horen onder het motto dat een hobbykip ook poept.

Een amendement moest hem toen op andere gedachten brengen.

Ook kan ik me herinneren dat bij de discussie om concurrentie te brengen in de afvoer van kadavers de hobbydierhouderij had ingebracht dat het gevaar op verspeiding van dierziekten extra vergroot werd door het gesleep met kadavers over grotere afstanden dan nu het geval is. De boerenlobby had dat even snel vergeten omdat er weer een paar centen besparing in het verschiet lag door deze concurentie.

Gelukkig was de rest van de Kamer verstandiger en heeft de plannen toen van tafel geveegd.

Dat was als ik goed ben ingelicht de eerste keer dat er naar de hobbydierhouderij geluisterd werd en toen kwamen ze nog niet eens voor hun directe belangen op.

• Chantal van dam

Ik bedoelde minister Brinkhorst en niet Brinkman.

• ad

En Edgard als je laat enten voor H5 wat doe je dan als H7 voorbij komt??

• Chantal van dam

In ieder geval overleven want H7 is niet dodelijk voor de mens.

En Ad wat doe jij als je niet vaccineert en je dieren raken besmet met H5N1.

En je (klein)kinderen of buurkinderen raken door jouw gebrek aan verantwoordelijkheid besmet en sterven. Zeg je dan dat Beekmans heeft gezegd dat hobbydieren geen risico lopen. Ik denk dat je dan echt risico gaat lopen.

• edgard

Weet ik niet ik laat enten dat weet ik wel en dan mogen ze los dat weet ik ook.

En voor de rest vertrouw ik geheel op onze regering die over ons zal waken!!

Zoals al heel lang beloofd.

wat kunnen ze nog meer krijgen dan?

• ad

Chantal je spreekt voor je beurt denk ik want waaruit maak jij op dat ik mijn zaakjes niet in orde heb, en mijn verantwoording ken.

• Chantal van dam

Ad, Dan moet je niet die zeikerige opmerking richting Edgard maken die er op duidt dat je tegen vaccinatie bent.

• edgard

Dankje wel Chantal jij bent een goed mens!!

Ik verzuip in jullie intellect en probeer mee te ;praten maar dat lukt niet echt. Ik doe mijn best. maar hoeveel mensen zitten op dit forum?? of zijn jullie allemaal dezelfde persoon? Met een andere naam? Ik geloof Maria die is echt slim!

Edgard

• ad

Jij moet niet zo scherp van tong zijn Chantal….. het is een heel legetieme vraag aan Edgard wat hij doet als H7 voorbij komt. Dat is voor meer mensen de vraag.

En als je Edgard zo graag wil bij staan, misschien kun jij een (normaal) antwoord geven.

• edgard

Ik weet echt niet wat ik moet doen..

iemand stelt dat vast denk en dan ja wat gebeurd er dan? Ik weet het echt niet Ad.

Ik kijk dan op de Aviornis site? Of op dezesite? Ik weet het niet. Als ik een dood beest vind hier op het erf , pak ik de schop graaf een gat en pak met de schop het beest op hup in het gat dicht maken en klaar. Even handen wassen en we gaan weer verder, zo heb ik dat altijd gedaan. Wat moet ik nu doen dan??

geef maar een suggestie dan aub

Edgard