Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Varianten Blue Tongue

• arie.j

Wat ik er voor wil hebben? Nou dat weet ik niet, ik heb niet om ze gevraagt.

Maar ik wens geen lid te worden alleen omdat jij ze goed vind.

Of wordt jij lid van LTO omdat ik dat nuttig vind?

Wat verder klets over niet achter kunnen komen is me duister

• arie.j

Kun jij nog even het verband met BlueTong aangeven?

Overigens gaat de mensheid zonder boeren letterlijk dood van de honger.

Maar hobbydiertjes zijn natuurlijk véél belangrijker

• arie.j

Ben benieuwd wat Maria haar oordeel over jou is…

• edgard

ja ja dat zeggen de boeren maar we sterven van de overschotten. En maar subsidie geven om nog meer te produceren.We gaan echt niet dood van de honger als er hier geen miljoenen beesten meer zijn en geen mais. dat wordt ons wijs gemaakt door de politiek en de boeren natuurlijk

En wat Maria van mij denkt is niet belangrijk hoor. Jullie maken jezelf ontzettend belangrijk volgens mij. En je bent maar met een paar lieden hier, wie of wat wil je dan bereiken??

Dus ik lees het met een glimlach als julli weer tekeer gaan heerlijk!

Edgard

ps geniet maar van je soepganzen op je land en de koeten die alles opvreten en jammer jammer geen subsidie voor jou in de zomer.

• chantal van dam

Jammer dat je geen lid wilt worden. Voor het geld hoef je het niet te laten. Er zou een wereld voor je open gaan. Kan je ervaren dat besturen in een landbouwdieren sector ook al worden ze als hobby gehouden ook zorgvuldig en fatsoenlijk kan. Het zou leuk zijn om tijdens de jaarlijkse ledenvergadering eens de degens te kruizen.

Ik wil best lid worden van LTO als ik daar dezelfde inspraak heb als bij de NBvH.

Jammer dat je een tunnelkijk hebt op het functioneren van de sector. Alle echte informatie wordt daar afgeschermd. Men deinst er niet voor terug om tijdens vergaderingen de NBvH publikelijk te belasteren. Dat heb ik een keer mogen meemaken. Het was kennelijk voor de voorzitter ook zo bizar dat hij met een terechtwijzing kwam.

Ze zetten soms ook onderzoekjes op om hun gelijk te krijgen die zo zijn ingericht dat als je een andere mening hebt in zo'n onderzoek als niet normaal wordt neergezet. Ik heb voldoende onderzoekservaring om te weten hoe je onderzoek manipuleren kan zodat er uit komt wat je wilt dat er uit komt.

Helaas kan ik geen verdere details geven maar ik kan je verzekeren dat de sector voor niets terugdeinst.

• arie.j

Zoals jij veronderstelde?

Nou jij veronderstelde, Nee wist iets héél anders.

–Het virus kwam uit Zuid-Europa.

—Het overwinterde in de koeien.

–Er moest onmiddellijk gevaccineerd worden …

En niet te vergeten het eindeloze gemekker over,

–De schuld van de doorgefokte schapen

— DE RAMMENREGELING die de schuld was

Haast te veel onzin om op te noemen

Maar je geef jezelf zo ontzettend graag gelijk, wat ben je toch een stumpert

• Dirk

Zoals een ieder weet zijn de onderwerpen die Arie in zijn mail noemt vaak uitvoerig onderwerp van discussie geweest. Ook heeft een ieder kunnen lezen dat Arie op veel van deze onderwerpen geen weerwoord had hoe graag hij dat ook wou. Zeker tegenover Chantal.

Het getuigt van geen niveau om al deze onderwerpen op een rijtje te zetten zonder de bijbehorende discussies en dan te beweren dat hij (Arie) toch maar even gelijk had en Chantal ongelijk.

Echt zielig. Zeker op school veel gepest en dan zoek je levenslang compensatie.

Misschien één voordeel door zo huis te houden op prikbord, Arie slaat zijn vrouw niet meer.

• Hans

Bijzonder knap Dirk om een onderwerp “zo discusieer je niet” te noemen en dan vervolgens in je twee laatste alinea's uiting te geven van je onlustgevoelens jegens Dirk.(een mislukte poging tot humor of gepsychologiseer van de koude grond?)Daarin laat je zien hoe er niet gediscussieerd behoort te worden.

Vergeet niet dat Chantal de discussie op scherp heeft gezet omdat Dirk gewoon een andere mening heeft. Bedenk dat Chantal onze Oosterburen moffen noemt, alleen vanwege het feit dat de Duitsers een beleid hebben dat haar niet welgezind is.

Inderdaad, zo discussieer je niet

• Hans

De laatste twee Dirken moeten natuurlijk Arie zijn. Sorry

• Dirk

Ik had je wel begrepen Hans. In de twee laatste alinea's wil ik Arie laten voelen hoe dit kan aankomen en natuurlijk zit er humor bij. Arie is alleen maar aggressief zonder enige humor.

Hoewel ik niet van plan ben het elke keer voor Chantal op te nemen, is eigenlijk ook niet nodig, zijn moffen gewoon moffen. Dat waren ze voor de oorlog al en in de oorlog is dat versterkt en zijn ze na de oorlog gebleven. ook in het Frans en in het Engels heb je specifieke niet vleiende aanduidingen voor moffen. Het zal wel geen toeval zijn. Dus als duitsers zich gedragen als moffen dan vind ik en chantal kennelijk ook dat je ze moffen mag noemen.

Chantal kan de discussie op scherp zetten maar blijft discussieren en doet niet zo zielig als Arie in zijn door mij gewraakte bericht.