Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Varianten Blue Tongue

• arie.j

Dirk slaat zijn vrouw wel?

• arie.j

Let wel Chantal beschuldigd hier op dit Prikbord anderen van manupulatie,

Ze beschuldigd hier anderen van liegen.

Ze beschuldigd hier anderen van bedrog

ze beschuldigd hier anderen van lafhartigheid enz. enz.

En dat veelal zonder feiten of bronnen te vermelden, “ Gewoon” als mening..

Of met lachwekkende verhaaltjes over afgeluisterde anbtenaren….

Nou zo iemand moet zelf niet op veel clementie te rekenen in een discussie, daar doet ze zelf immers op geen enkele manier aan mee

Verder vermeld ze om de haverklap onjuiste feiten, om anderen op verkeerde been te zetten?

Wat Blue Tong betreft

Er staan tal van verhalen van Chantal op dit prikbord over.

Ik kan er zo een heel stel aanhalen, waar zij deskundigen, mensen uit Wageningen, De minister etc. bekritiseerde

Wartaal en onzin vertelden die volgens Chantal

Chantal wist het veel beter.

Alleen blijk al na een paar weken dat er niets van Chantal kritiek klopte.

Dat Chantal totaal onjuiste dingen veronderstelde.

En dan nu aankomen met “Het was zoals ik al veronderstelde”?

Dan vráág je om een draai om de oren.

• Dirk

Neen hoor mijn vrouw kan wel dicussieeren.

• Dirk

Het is slechts een opsomming van wat jij niet wil of kan begrijpen en dan denk je dat je gelijk hebt. Niveautje hoor! Laat je kinderen hier maar meediscussieeren. Het zal niet opvallen.

Zelfs zo'n zin van Chantal “Het was zoals ik ongeveer veronderstelde” dat slaat op het stuk dat er onder stond was voor iedereen die jullie discussie volgde volstrekt dudelijk en een goede conclusie. Alleen Arie gaat die zin volledig uit zijn verband halen en op andere onderwerpen plakken en dan denkt hij een punt te hebben.

Ga je staan schamen!

• Hans

Het argument dat ook in andere talen Duitsers niet vleiend benoemd worden snijdt geen hout Dirk. Pak een Engels woordenboek en kijk onder het woord Dutch. Je zult nergens meer ongunstige betekenissen tegenkomen dan bij welke andere bevolkingsgroep dan ook. Wil dit dan zeggen dat wij Nederlanders het slechtste volk op aarde zijn? Welnee, het dateert gewoon uit de tijd van de Nederlands-Engelse oorlogen van 350 jaar geleden.

Ik vind dat als je elkaar wilt bereiken je bruggen moet slaan en geen kloven moet uitdiepen. Elkaar voor rotte vis uitmaken zal beslist niet helpen iets van elkaars standpunten te begrijpen en leidt tot niets anders dan je verder in te graven in je eigen schuttersputje. Zinloos.

Natuurlijk ben ik met je eens, dat Arie enigszins discussieert als boer Koekoek (bewijz'n, bewijz'n) maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat meningsvorming niet alleen op veronderstellingen gebaseerd moeten worden.

Daarnaast is Chantal enige maanden geleden als eerste begonnen met onparlementair taalgebruik, waarmee ik bedoelde op scherp stellen.

Een beetje meer respect voor elkaar zou een stuk helpen.

Groet, Hans

• arie.j

Met misschien ook een beetje meer fatsoen?

• arie.j

Het prikbord zou te klein zijn als ik over hobbyhouders zo te keer ging als zij over de veehouderij bedrijven.

Maar sommige hobbyhouders zijn hier zo gefocust op hun eigenbelang dat al het andere daarvoor aan de kant moet.

Als zij beperkingen krijgen is het verschrikkelijk, maar als bedrijven last krijgen van grote financiële schade, exportbeperkingen e.d.. dan is zoiets hun eigen schuld.

En dat er ook nog zoiets is als een nationaal economisch belang van de veehouderij, met voor vele mensen werkgelegenheid en inkomen, daar hebben ze natuurlijk helemaal geen oog voor.

Met een ieder moet in dit land zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Maar het gewicht, economisch én als bestaansbron van gezin(nen), van een bedrijf met zeer vele dieren is meer dan de enkele hobbykip van zijn buurman.

Wellicht is het nuttig voor hen om eens deze link van LNV te raadplegen.

http://www9.minlnv.nl/pls/portal30/docs/FOLDER/MINLNV/LNV/STAF/STAF_DV/KAMERCORRESPONDENTIE/2005/04/103473.PDF

• maria

Alles best en goed, maar de knutten vliegen kennelijk van noord naar zuid, is dit de najaarsknuttentrek? :D

Maria

• Chantal van dam

Zo nou ik weer.

Het druipt hier weer van de schijnheiligheid. In 2003 werden ongeveer 170.000 stuks pluimvee afgemaakt. Bij de MKZ crisis zijn ook duizenden hobbydieren afgemaakt.

Geen van de dieren waren ziek of vormde een bedreiging voor de commerciele sector. Maar die sector, kennelijk om hun eigen nalatigheid en immorele winstbejag tot de laatste cent, te maskeren stonden maar bij LNV op de stoep om de ruimingshorden van de AID op te jutten om hobbydieren af te maken. Want elk hobbykipei minder levert weer omzet.

Ik vind dat de sector zijn grote bek moet houden en excuses moet aanbieden en smartengeld betalen. Pas dan krijgen ze weer toegang tot de beschaafde wereld.

Ook moeten ze vechten om AI-vaccinatie bij de sector er door te krijgen en dat niet te weigeren. Want zo ga je over lijken. De ophokplicht en vaccinatie van hobbydieren zou niet nodig zijn als de sector zijn verantwoordelijkheid neemt. Ze plaatsen zich buiten de samenleving en dat hou je hoe dan ook niet lang vol.

• dirk

Hans je wou ons optreden in de Nederlands-Engelse oorlogen van indertijd toch niet vergelijken met het optreden van de moffen tijdens WO1 en WO2. Vergelijkenderwijs komen die moffen er nog goed af.