Stonge wat ben jij een rare. De huidige generatie Duitsers is vele malen beleefder als welke nederlander dan ook. Ik woon op de grens. Is dat een academische discussie??? leren ze je dat daar??
Ben ik blij dat ik een boerelul ben!
Edgard
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOch als ik op jou hoogstaand academisch niveau zou moeten antwoorden, dan zou ik zeggen;
"Laten ze al die hobby kippen en vogels maar snel allemaal de nek omdraaien dan zijn we van dat gezeur van die lui en hun grote bek af.
Het secretariaat van die Hobbyclub zit in Kootwijkerbroek zag ik.
Ga daar maar eens bij boeren informeren hoe hard zij voor ruimen waren bij de MKZ, dan kan je wat leren.
Wat je overigens denkt te bereiken met je geraas is me onduidelijk.
Tegen beestachtig optreden zoals in 2003 tegen hobbydierhouders en de mentaliteit waarvan jij blijk van geeft is maar weinig kruid gewassen. Daar moet je frontaal tegen aan gaan.
In mijn bericht bracht ik weer eens in herinnering hoe de mentaliteit toen was. De boeren eisten dat er zo veel mogelijk gezonde hobbydieren moesten worden afgemaakt want dan konden zij weer doorboeren. Hiermee werd gemaskeerd dat de veerampen die Nederland troffen door die zelfde boeren waren veroorzaakt door nalatigheid, te laat melden en verdere onverantwoordelijkheden. De hobbydierhouders werden daarvoor als kop van Jut gebruikt.
Hoewel die boeren nog steeds dezelfde mentaliteit hebben als toen is door het optreden van de NBvH het krachtenveld aanzienlijk gewijzigd in ons voordeel.
De sector kijkt nu wel uit om ons de schuld te geven. Hoewel bij de uitbraak van Blue tongue heeft men het toch weer geprobeerd.
Zelfs in de EU=rapportage over BT heeft men het toch weer bestaan om te beweren dat de helft van de besmette lokaties hier hobbydieren betrof zonder een definitie te geven wat “hobby” hier precies behelste. Daargaans gaat het over boeren die een beperkt aantal schapen als bijverdienste houden.
Opvallend in dit verband was dat Belgie en Duitsland in hun rapportages helemaal niet over “hobby” gerept hebben. Het is weer die Nederlandse rotmentaliteit om altijd maar anderen de schuld te geven van de eigen fouten. Hoe lang nog?
Klets niet zo uit je nekharen.
Bij MKZ heeft niemand de hobbydieren de schuld gegeven, integendeel
Bij Vogelpest 2003 is het vermoeden schreef men, dat het door trekvogels kwam, dat zijn naar ik dacht nog steeds geen hobbydieren.
Bij BlueTong heeft nog niemand de schuld gekregen, maar als iemand vind om iets te onderzoeken dan vlieg jij met je schuldcomplex al huizenhoog
Edgard, ik weet niet waar je het over hebt. Ik ben geen academicus. Of jij een boerelul bent moet je zelf maar beoordelen.
Ik denk niet dat we op dit prikbord het uitgebreid moeten hebben over het voor en tegen van Duitsers. Misschien moet je maar eens een betrouwbaar boek lezen over die beleefde Duitsers in de tweede wereldoorlog. Voor sommige onverschilligen is dat allemaal al lang geleden en geschiedenis. Bedenk echter dat de Fransen, de Engelsen en ik meen ook de Belgen nog met eerbied de slachtoffers uit de 1e wereldoorlog herdenken. Hier kan men het nauwelijks opbrengen om de slachtoffers en de volkenmoord uit de 2 e wereldoorlog te gedenken. Men laat ook toe dat allerlei tuig met herdenkingskransen gaan voetballen. Ook tegen openlijk antisemitisme wordt hier niet opgetreden. Vraag me op zwakke momenten wel eens af waarom mijn ouders in het verzet zijn gegaan.
Toevallig is geschiedenis mijn hobby.
het past niet om bevolkingsgroepen zo uit te schelden door ons. iemand die bewust zo een periode meegemaakt heeft dat kan ik nog wel begrijpen. maar niet met deze generatie gelijk met vooroordelen behandelen.
Toevallig komt mijn naam uit belgie en ben vernoemt naar mijn peetoom die woonde aan de Menenpoort in Ieper. Dus van de grote oorlog weet ik wel wat ja.
En inderdaad het gaat hier om de vogelgrieppagina. Dus laten we het bij die vogelgriep houden.
Hoewel ik nu de indruk krijg op de schapenprikpagina te zitten dat wel!
Edgard
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?