Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bluetongue

• Chantal

Maria, omdat we over de rand dreigen te vallen begin ik maar wer bovenaan.

Een erg geestige waarneming. Het bevestigt wel mijn vermoeden dat de blue tongue door Belgische importen uit Afrika hier is gekomen. En alle optimistische berichten ten spijt vrees ik dat we zonder vaccinatie er volgend jaar dubbel zo veel bedrijven besmet zullen zijn.

Maar waarom zal je vaccineren als de belastingbetaler voor je nalatigheid opdraait.

Leven als aso boer in holland staat gelijk met leven als god in Frankrijk.

• jan

Hoe het op het moment in nederland is weet ik niet,maar hier in luxemburg halen de boeren voor 80% hun inkomen uit subsiedie en andere toeslagen.Dat zijn geen boeren omdat ze van dieren houden nee die houden dat vee waar ze het meeste subsiedie op krijgen.Verder hebben ze door het melkquotum zoveel kapitaal in de hand gekregen(als ze dat verkopen) dat ze van domheid niet meer weten wat ze doen.

grt jan

• arie.j

Wat voor boeren met welke vee krijgen 80% van hun inkomen uit subsidie?

• jan

Ach arie dat zijn boeren met een melkquotum van 150.000 kg daarbij hebben ze wat vleeskoeien wat meststieren dan een paar ardenner paarden.En als ze een nieuwe tractor nodig hebben wordt een bauwplaats verkocht Verder hebben ze in doorsnee 50 hectare eigendom waar ze wat graan op verbouwen.En als die mislukt liggen hier de formulieren al klaar voor die “arme boeren”.

grt jan.