Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zo kan het ook!

• edgard

Hier heb je wel gelijk in op die handelaren na, zonder die handelaren kunnen watervogelfokkers hun beesten heel erg moeilijk kwijt. Die zijn onmisbaar voor deze hobby.

Het ging me eigenlijk om de brief waarin de voorzitter uitlegt hoe het huidige besluit tot stand is gekomen in Den Haag.

daar gaan mij mijn paar haren toch van rechtop staan.

• jelle abma

IIn Den Haag kunnen ze zich ook wel eens vergissen. Ik begreep dat de zaken nu herzien gaan worden in goed overleg met de hobbydierhouders.

Wat de wilde watervogels betreft ben ik van mening dat je in moeilijke tijden gewoon veel minder moet fokken of er veel meer zelf moet opeten. Dan heb je ook geen afzet problemen. Ik eet altijd mijn teveel aan dieren op. Ze zijn heel lekker.

Ik heb er wel 3 vriezers voor bij moeten kopen.

• edgard

ja vergissen is menselijk dat wel. maar er was toch al ervaring met de eerdere ophokplicht??

En zeker in tijden van nu moet je minder fokken, deden de boeren dat ook maar. Kon de ondersteuning ook opgeheven worden.

Wat fok jij dan???

mandarijn eenden bv zijn niet echt lekker wat bitter. De rest heb ik nooit geproefd.

Welke soort is heel lekker? ga ik die ook fokken en verhandelen als zijnde heel exclusief!

• jelle abma

Ik fok tamme eenden en muskuseenden door elkaar.

Ik denk dat wilde eenden ook een wildsmaak hebben. Die moet je dan een dag of twee in de witte wijn met weinig azijn en rosemarijn laten liggen. Rode wijn kan ook maar witte wijn is wat zachter.

De kruising tamme eend, liefst de amerikaanse pekingeend, en muskuseend levert heel lekker en mager borstvlees op. Van die borst moet je het vet lossnijden en uitbraden. In dat vet moet je op een hoog vuur die borsten als biefstuk om en om bakken. Dat is enorm lekker.

Overigens zijn de jongen uit deze kruising steriel.

• edgard

bedankt daar heb ik wat aan. eten en drinken dat is ook een hobby van me!

barbarie eenden ja die zijn lekker en ik heb ook pekingeend gegeten. lekker krokant laagje erom door ze met honing in te smeren.

Die heb ik veel gefokt voor Hindoes uit Suriname die kwamen die dan kopen.

he ja dat is de oplossing voor het overschot ! Een kookrubriek erbij!!

Edgard

• jan

• jan

Echt wel kortzichtig zo als je denkwijze.

grt jan

• edgard

Waar gaat dit over Jan??

Ik snap er niks van.

Edgard