Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dolle honden

• jelle abma

Vandaag heeft de AID aangekondigd extra scherp op de ophokregeling te gaan controleren. Een uitzondering wordt gemaakt voor de watervogelhouders omdat daarvoor nadere regels worden aangekondigd door LNV.

Maar hoe zit het met de watervogelhouders die ook ander pluimvee op hetzelfde terrein hebben rondlopen? Naar mijn mening kan je niet tegelijk b.v. vislijnen en een ondoorlatend afdak creeeren voor al die dieren die op dat zelfde terein rondlopen.

Indien b.v. vislijnen afdoende zijn voor de watervogels zou dat dan niet afdoende zijn voor de rest van het pluimvee wat daar rondloopt? Of verwacht men dat men de watervogels vrolijk onder de vislijnen laat rondlopen de de rest van het pluimvee daar in de veel te kleine nachthokken gaat opsluiten. Volgens mij is dit is strijd met de gezondheids en welzijnswet voor dieren. Dus gelijke monniken, gelijke kappen

Wat afdoende is voor de eend is ook afdoende voor de kip op dat zelfde terrein.

Stel je wilt je dieren al dit gedonder besparen en het risico van ruimen ongedaan maken, dan wil je je dieren laten vaccineren. Wat blijkt er is onvoldoende vaccin voorhanden en de diervriendelijke ringen die door bovenmenselijke inspanningen van de NBvH op de rails gezet zijn (dus niet door LNV en AID) zijn ook nog niet voorhanden. Als hobbypluimveehouder sta je met de rug tegen de muur door onduidelijkheden en het gebrek aan middelen om te vaccineren.

Dus kondigt de AID aan om extra streng te gaan controleren. Hebben we werkelijk niets van 2003 geleerd?

• jan

De verenigingen die zich om de hobbykippen houders kumeren hebben het te druk om met elkaar te vechten,en zo kan LNV en AID doen wat ze willen.Verdeel en heers en laat de hobbykippen houder het maar allemaal betalen.

grt jan.

• chantal van dam

Op afstand is het makkelijk oordelen, hè Jan.

• jan

Echt wel kortzichtig zo als je denkwijze.

grt jan

• edgard

Ja zo gaat dat hier helaas.

Ik ben bezig met enten .Ook de kippen. En door toedoen van het wachten op ent stof ben ik nog niet klaar.

daarbij vislijnen zijn misdadig voor vliegende vogels.

dat gaat poten en vleugels breken daar ben ik tegen. Gewoon linten spannen klaar. En ja ik weet het ook niet maar ik vind dit echt een staaltje wetgeving wat nergens opslaat.

En de wetgeving die komt is zo dat enten dadelijk goedkoper is als alle bloedonderzoeken, dus weer een sigaar uit eigen doos. Dus stem, maar op welke partij??

• chantal van dam

Zouj e niet even wachten met vaccineren tot de nieuwe diervriendelijk ringen beschikbaar zijn? De ringen die er nu nog zijn, zijn grote roestvrijstalen boeien.Gebleken is dat daar ongelukken mee gebeuren.

Het tempo waarmee de nieuwe ringen beschikbaar zijn hangt af van LNV en VWA

• edgard

Bij de eerste enting moesten die ringen erom. Die ringen zitten er om maar die zijn ook zo af voor nieuwe. Ik wil niet langer wachten daar ik mijn kippen ook niet ophok. en van alle gezeur af wil zijn en geen mensen op het erf wil die ik niet wil en daar horen alle ambtsdragers bij! Daarom ent ik het is vogens mij nog steeds zinloos, maar ja ik heb niks te zeggen. Ik was vanmorgen in Belgie en daar liepen de kippen gewoon in de wei. Een Europa zeggen ze dan, ja het zal wel.

We hebben een keer van Aviornis breekringen gehad en die waren prima!

Ja en nu? Er staat op mijn ent papier 9 ganzen en 10 kippen dat is alles. Dus ik kan eewig blijven wisselen met deze ringen.

Daardoor zie je al wat een farce deze hele gang van zaken is. Een ding ze hebben nu mijn adres bij de AID dat wel. Maar ja de belasting weet mij ook te wonen.

Edgard

• chantal van dam

Binnen het entingsjaar zou je kunnen wisselen maar ze moeten elk jaar geent worden.

De huidige ringen kan je makkelijk met een schroevendraaier loswippen en hergebruiken. Ik weet niet of dat bij de toekomstige breekringen ook zo makkelijk kan.

• edgard

Nee dat hoeft ook niet als ik nu fatsoenlijke ringen krijg is het geen probleem, dan slacht ik de kip en de jonge krijgt de ring weer om , dat scheelt toch weer de eerste en duurste enting. makkelijk zat, ik ben net een echte boer he? Altijd op mijn eigen voordeel uit.Ja ik moet wel subsidie krijg ik niet.

En die ganzen kunnen makkelijk 30 jaar worden en ik fok toch niet meer omdat ik ze niet kwijt kan.

Ik wil nog een koppel Afrikaanse knobbelganzen erbij.

En ja elke avond vallen hier wel 50 tot 100 eenden op de vijver. maar dat is na de Aid tijd en ze zijn s'morgens alweer voor Aid tijd weg makkelijk zat.

Maar mogen de watervogels nu wel weer oppervlakte water drinken?? Of mogen ze alleen zwemmen en drinken uit een emmer??

Ik krijg het niet uitgelegd aan de ganzen, ben ik nu in overtreding???

Edgard