Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

australie

• chantal van dam

Gezien de berichtgeving begint het aantal besmettingen en sterfgevallen onder mensen door AI in Z.O.Azie weer aardig aan te trekken. Indien die bedrijven daar ook de trekvogels met hoog pathogeen AI besmetten, gaat de besmetting naar Australie. Want dat is veelal het vliegdoel van de trekvogels daar. Gek eigenlik dat daar zich nog nooit een uitbraak heeft voorgedaan. Is Austalie te ver voor de zieke vogels en sterven ze onderweg? Houdt iedereen gewoon zijn mond dicht net zoals in Europa tegenwoordig?

Vielen er in Duitsland vorig jaar nog tientallen trekvogels uit Siberie hier dood neer en waren er talloze besmettingen in vooral Roemenie en de Donaudelta, nu hoor je helemaal niets. Zijn er afspraken om alleen nog meldingen te doen als bedrijven besmet raken?

Vraag: wat doen mijn eenden eigenlijk onder het net, waarom zijn mijn kippen gevaccineerd. Er is geen vuiltje aan de lucht.

• jan

Is toch goed zo maar jij met je club maakt ze wel waker.

• chantal van dam

Ik heb geen club waar ik iets mee doe. Goed onthouden.

Wat bedoel je met wakker maken?

• edgard

Chantal jij hebt mij hier geschreven dat ik blij mocht zijn dat ik mocht vaccineren.

En nu schrijf je dit?? Twijfel je nu?? Veerman heeft het beste met je voor!!

Edgard

• chantal van dam

Ik twijfel altijd maar je moet af en toe kiezen.

• edgard

Nooit twijfelen gewoon doen wat je denkt dat je moet doen.

Ik heb geent nu voor de tweede keer klaar, en alleen om rust te hebben.daarom en nergens anders voor.

Nu nog een keer vangen voor bloedmonsters maar ik heb begrepen dat je daar een jaar de tijd voor hebt. En ik hoop dat er geen griep uitbreekt ook in het voorjaar niet, eens kijken of dan weer de ophokplicht komt in het najaar, en dan zijn we misschien ook van het enten af. Want nu een jaar geen vogelgriep dan ent ik het volgend jaar niet meer.

Edgard

• jan

Ik ben bang dat ze een keer vogelgriep vinden bij de watervogels die alleen onder een net zitten.Of ze het dan hebben of niet speelt geen rol,maar dat zou in veerman zijn straatje passen.Kan hij weer ophokken en adresse verzamelen van hobbykippenhouders.

grt jan.

• edgard

Ja Jan ze hebben nog kippevlees in voorraad voor 500jaar. En Veerman wil niet betalen en Brussel wil alleen betalen als Veerman evenveel betaald aan die arme boeren. Ter ondersteuning.

En als er nu vogelgriep komt nu dan zijn we failliet in Nederland. Dussssssssssss er is en komt geen vogelgriep het past eenvoudig nu even niet!

ja ergens een bedrijf of zo maar niet meer zo groot dan is het gewoon iets anders.

En de verkiezingen komen eraan daar moet ook rekening mee gehouden worden.

En Veerman zal het worst wezen na november dan is hij weg en kan gaan genieten in Frankrijk en zijn foie gras weer onbekommerd eten.

Edgard

• Dirk

Vergeet de heerlijke wijnen niet.

Snap overigens niet waar Jan zijn angsten voor registratie vandaan komen.

We zijn allemaal al bij onze geboorte geregistreerd en daarna nog velen keren als je naar school gaat, verzekeringen afsluit, in dienst gaat, paspoort, rijbewijs.

Moeten we voortdurend bang zijn dat we worden afgemaakt of gevangen worden gezet?

Ook de registratie van kippen bij een vaccinatie stelt niets voor. Je kan het de volgend keer niet doen en dan is zo'n registratie snel verouderd en vervuilt.

• jan

Zal je even een voorbeeld geven over registratie hier in luxemburg.Mijn zoon is 6 mnd in new zeeland geweest hij had een auto die op zijn naam was aangemeld.In die 6 mnd was zijn auto afgemeld dus mocht niet op straat komen. Verder als ze hier weten dat je meer als 25 kippen hebt zoeken die beamten alleen maar naar dingen om je stenen in de weg te leggen.Een voorbeeld voor 5 jaar terug had ik een paar vleesvee. Had geen land en kocht al het voer. Dat gaat hier in luxemburg volgens de beamten helemaal niet,dus er komt zo eentje kijken en vind dat mijn mesthoop te groot is of ik die even in 2 mesthopen kan delen.Sorry maar dan explodeer je toch en van daar aan zorg ik daar voor dat ze zo min mogelijk van mij weten.Zo is het hier ook als je meer als een paar 100 kippen hebt dan word dat automaties door gespeelt naar de belasting dus die komen je dan ook vervelen en kost een hoop geld.Luxemburg is een klein land en iedereen kent iedereen en als ze de pik op je hebben is dat best vervelend.

grt jan