Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

australie

• Dirk

Dat van die auto van je zoon is hier precies zo geregeld.

Wat doen ze dan als je meer dan 25 kippen hebt? Ik heb nu ongeveer 100 kippen, maar nog nooit gezeur gehad.

Van die 2 mesthopen is wel raar. Wat bedoelden die ambtenaren daar nu mee.

Misschien moet je de volgende keer zeggen dat het hobbykoeien zijn. Dat scheelt in je mestrechten. Hobbydierhouders zijn hier van vrijgesteld onder druk van de NBvH. Wat moet de belasting met jouw 100 kippen.

Bij mijn 100 kippen moet er altijd geld bij voor voer en onderhoud. Mag je dat daar dan van de belasting aftrekken?

• Jean-Paul

Toch is er nog veel met die controle in Luxemburg mis als ik het zo lees

<<<<<<<<<

27/09 Politie ontdekt hormonen in vijf landbouwbedrijven in Luxemburg

De politie en het Federaal Voedselagentschap hebben in de loop van vorige week huiszoekingen uitgevoerd bij een vijftiental boerderijen in de regio Sainte-Ode in het centrum van de provincie Luxemburg. Dat schrijft La Meuse woensdag.

De agenten en controleurs ontdekten er verlopen medicijnen en in vijf landbouwbedrijven werden “bepaalde hormonale substanties” aangetroffen.

De veestapel werd in beslag genomen en er werden ook testen uitgevoerd om na te gaan of de dieren de hormonen kregen toegediend. Het Federaal Voedselagentschap nam de identificatiekaarten van de dieren mee, aldus La Meuse.

Bij het parket van Neufchâteau werden twee dossiers ingediend. De veehouders werden intussen ook al verhoord. Die verhoren kunnen in de loop van de komende weken - wanneer de testresultaten bekend zijn - hervat worden.

Volgens de krant zou bij de zaak ook een veearts betrokken zijn

http://www.hetbelangvanlimburg.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={C35299A3-D009-46F1-90A4-6DAA1A382260}

• jan

arie dat is provincie Luxemburg ik woon in het groot hertogdom luxemburg.Maar dat daar een hoop mis is weet ik al lang.Zijn mijn buren en als je wat nodig hebt wat verboden is daar vind je het wel.

grt jan

• jan

Hier heb je met kippen een rest van 1€/ kip/ mnd en dat hoeven die heren van de belasting niet te weten.Wat die mesthoop betreft daar werd gezegt de amoniak uitstoot is van een grote mest hoop meer als van 2 kleine.Door dat verplaatsen is meer amoniak vrij gekomen als dat we niks gedaan hadden maar dat moeten ze hier noch allemaal leren.Meestal komen dit soort dingen van onwetendheid en die beamten hier denken zo veel van zich zelf en zijn zo dom dat ze het beste niks kunnen weten.Mestrechten heb ik niks mee te doen omdat ze niet weten dat ik kippen heb anders was dat een probleem.

grt jan

• Dirk

Jan, dat is nu het gevaar in Belgie als je die boeren maar hun gang laat gaan.

Ze deinsen er zelfs niet voor terug, zoals een aantal jaren geleden is gebeurd, om veeartsen die niet meewerken aan hun illegale praktijken, gewoon neer te knallen.

In dit soort gevallen ben ik blij dat we hier een AID hebben.

• Test

Dit is een test