Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuw onderzoek naar MRSA-bacterie

  • Dirk

    Veronderstellingen en wishfull thinking. Misschien een beetje castratieangst?

  • chantal van dam

    Edgard, ik heb een prima partner. Aan de drank, houdt van het goede leven, veel in het buitenland en geen kinderen. Als hij uitgewerkt is gaan we in Frankrijk wonen waar we al een huis hebben en we nemen al ons pluimvee mee.

  • Hans

    Ha, daar hebben we Dirk, is de drank op of is je roes nog niet helemaal uitgeslapen? Waar heb je het over?

  • chantal van dam

    Erythrocyten die een cikkelvorm hebben?

    Zelfs de wikipedia is voor jou te hoog gegrepen.

    Cikkelcelanemie zoals ik hier wel eens heb uitgelegd is een mutatie van de rode bloedlichamen, ooit als reactie op malaria, die de vorm hebben van een cikkel en daardoor de binnenkant van de (slag)aderen beschadigen. Het is een vreselijke ziekte die afschuwelijk pijn doet en waarbij men niet zo lang leeft. Het is erfelijk bij volken in Afrika (en de emigratielanden) en een volk in het zuiden van Turkije. Vooral op Cyprus komt het vaak voor. In Nederland is het sinds het eerder genoemde onderzoek waar ik de hand in heb gehad met procenten toegenomen.

    Voor de goede orde Hansepans, erythrocyten zijn geen rode bloedlichaampjes.

  • Dirk

    Mannetjes die aan castratieangst lijden zijn bang voor vrouwen die goed opgeleid zijn en daar ook voor uit komen. Mannetjes met castratieangst kunnen dat niet verdragen, het verstoort hun achterhaalde visie op de man-vrouw verhouding. Ze raken van de kaart en kunnen niet meer “presteren”. Dat kunnen ze alleen nog maar met ondergeschikte teefjes. Gelukkig zijn die er nauwelijks meer,

  • arie.j

    Van dat onderwerp heb ik nu niet direct alle verstand.

    Wel is aan een ieder hier duidelijk dat Chantal met haar pretentie van een deskundige op medisch gebied, zich alleen maar belachelijk maakt.

    Overigens vond ik op internet dat er in 1994 een landelijk onderzoek naar deze materie is geweest

    Er is een rapport verschenen

    Landelijk onderzoek sikkelcelanemie en thalassemie : eindrapport

    Auteur: Rengelink-van der Lee, J.H. ; Most van Spijk, M.W. van der ; Schulpen, T.W.J..

    Jaar: 1994. Aantal bladzijden: 85. ISBN: 90-9007867-3

    Ene Chantal van Dam staat daar niet bij.

    Dus dat is ook weer duidelijk.

  • edgard

    O dat is fijn voor je en de computer niet vergeten kun je vanaf daar ook weer meedoen en mischien ook wel op de franse kippesite, kun je die nog wat leren daar!

    Ik had gedacht aan een dozijn flessen champagne, die zijn lekker dik en daar kun je super mee meppen en gooien!!

    En voor de vrouw een lidmaatschap van het gereformeerd verbond.

  • Dirk

    Goed gevonden Arie!

    Ik heb Tom Schulpen, toen bijzonder hoogleraar allochtone jeugd, opdracht gegeven dat onderzoek uit te voeren. Uit hoofde van mijn functie toen heb ik dat onderzoek begeleid. Bij publicatie van onderzoek staan altijd alleen de uitvoerders en nooit de begeleiders.

    Jouw veronderstelling dat ik me laat voorstaan als deskundige op medisch gebied is volkomen onzin. Ik ben deskundige op o.a. onderzoeksgebied. Je hebt wel een leuke manier van discussieren: eerst iemand wat in de mond leggen en dan zeggen dat het niet waar is. Ik gun je je korststondige pleziertjes wel.

  • chris

    ik wil niet lullig doen ofzo tegen chantal van dam, maar hoe kan zij daar nou achter staan wat ze zegt…

    Sikkelcelanemie is een autosomaal recessief overerfelijke afwijking van de erythrocyten (rode bloedcellen dus). autosomaal wil zeggen niet geslachtschromosoomgebonden en recessief wil zeggen: je krijgt genen van beide ouders, als je die afwijking van 1 van je ouders krijgt is er niet zo veel aan de hand. pas als ze allebei het stukje DNA met deze afwijking doorgeven heb je er last van. Dragers van (dus met 1verkeerd stuk DNA) heb bijna geen klachten.

    Als je de ziekte wel hebt krijgen ery's een afwijkende vorm (van een sikkel) waardoor ze minder goed zuurtstof kunnen binden. Het lichaam ruimt de misvormde cellen op waardoor er bloedarmoede ontstaat. Ook kunnen door de afwijkende vorm sneller bloedstolseltjes ontstaan. Het komt vaker voor onder mensen die van oorsprong komen uit gebieden waar malaria heerst, omdat de malariaparasiet zich minder makkelijk kan vermenigvuldigen op de abnormale ery's.

    Sorry hoor, maar om maar iemand te citeren: ‘zelfs de wikipedia is voor jou te hoog gegrepen’