Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vogeltrek: NVP begint weer moddergevecht

• Koen

Helemaal gelijk Edgard!

Dat heb ik niet echt gedaan maar wel 4 uur achter elkaar uitgemest en dat is net zo lekker en geeft net zoveel voldoening en is ook goed voor de conditie.

Arie J reageert niet op dit soort dingen. Hij signaleert alleen, heb hem zelden betrapt op een helicopter-view. Daarvoor moet je ver genoeg van dingen afstaan anders raak je verstrikt in je denken door alle belangetjes. Buiten de vaste kaders denken dus. Kan niet als je bedrijfsblind bent of het om je eigen belangen gaat. Of dat is in ieder geval heel moeilijk. Zodra emoties erbij komen ga je voor gaas en is de ratio pleitos.

• edgard

je hebt het al heel goed door! Er zijn twee soorten mensen!

Is wel jammer van je energie hier op dit prikbord als niemand er iets of wat van leert.

Edgard

• Jean-Paul

.Ik word bijna uitgedaagd om te reageren begrijp ik.

Maar ik ben geen pluimveehouder, of iemand met een andere intensive veehouderij bedrijfstak.

Die mensen vinden het hier kennelijk niet interessant en zonde van hun tijd om hier te reageren. (kan ik ergens wel begrijpen als je druk je werk hebt)

Als je die wilt spreken moet je ze opzoeken of uitnodigen denk ik

• PlensKoen

Haha, je signaleert toch Arie? Heb zelden van jou een eigen mening gehoord m.b.t. de berichten die je aan ons doorgeeft. Dank daarvoor overigens.

Dat twee soorten mensen is veel meer hoor.

Ik heb geprobeerd contact te krijgen met de NOP, helaas was de voorzitter dermate geagiteerd en vooral vooringenomen dat het onmogelijk was door te dringen.

Die lui hebben dus echt last van bedrijfsblindheid en voelen zich door alles en iedereen die niet uit de eigen gelederen komt aangevallen.

Zinloos dus met die gasten proberen te communiceren. Die moeten eerst een cursus doen bij Martin Gaus, halsbandje om en luisteren, niet gelijk blaffen en bijten.

Wie te zeer aan de leiband van het ministerie (LNV) loopt door de opgedrongen regelgevingen raakt vanzelf door de war. Is ze niet kwalijk te nemen hoor.

Welke gek wordt nou pluimveehouder! Daar mag je van mij ook het woordje ‘hobby’ nog voor plakken zo langzamerhand.

• Jean-Paul

Welke gek wordt nu hobby pluimveehouder?

Alleen maar frustratie en je tijd verdoen met schelden op een ander met oogkleppen op en vooral denken “Er is maar één belang en dat is ons hobbybelang”

Man hou toch op met dat egoïstische gedoe.

Als ik pluimveehouder was dan wist ik ook wel iets beters te doen dan me met zulke doorgedraaide figuren bezig te houden.

Je laat je bepaald wel van de beste kant zien hoor

• PlensKoen

hahaha, wind je niet zo op joh.

Ik lust geen kip, heb geen oogkleppen op want kijk verder dan jij (amerika bijv.), ben niet gefrustreerd want zie dit als verpozing tussen werkzaamheden door, er zijn veel meer belangen, namelijk de productie van goedkope proteïnen (pluimveeindustrie) maar dat loopt fout, fout, fout, zoals ze nu bezig zijn en anderzijds het behoud van de genetische diversiteit.

Die broilers zijn wel gemaakt uit Indische Vechthoenders of Cornish zoals ze heten in pluimveejargon. Vergeten? En de leghybriden komen van de Leghorns en allerlei mixjes van oorspronkelijke rassen, vergeten?

Er is nog nooit een kip in een reageerbuis gemaakt, dus alle industriedieren hebben van oorsprong de genen van de ZELDZAME rassen die in onze hokken rondlopen.

Van wie krijgen hobbyhouders subsidie voor het in standhouden van die genenpoel?

Nobody. De pluimveeindustrie zal ons ooit dankbaar zijn want waar zit er nog vitaliteit en weerstand in hun rassen? De oorspronkelijke kippen vallen niet dood neer als er een H7N7 langsvliegt, die merken het niet eens. En slechts 10% van de oorspronkelijke kippen, eenden etc (vergelijkbaar met de ‘trekvogels’) in Azië valt dood neer van H5N1. Het klimaat verandert, de wereldbevolking neemt toe, de vraag naar proteïnen stijgt en de pluimveebestanden gaan de pijp uit door de massaproductie.

Dus het is niet één belang en ‘ons’ belang. Het is in het belang van de totale wereldbevolking (jouw kleinkinderen) dat die diversiteit in stand gehouden wordt.

Dat willen pluimveehouders ook niet weten.

• jan