njadf, leuke kode!
niet.jij.aan.de.filet
Hier wederom dat oude bericht maar nu heb ik alles weggehaald op 2 alinea's na.
(dit gaat erover dat er berichten zijn, en als je die onder elkaar zet dan lees je dat er gerotzooid wordt met het importverbod van pluimvee uit derde landen (buiten EU) i.v.m. vogelpest maatregelen)
Inspectie: nog veel fouten bij tumbelaars
De Europese voedselinspectiedienst FVO constateert nog veel fouten bij Nederlandse bedrijven die pluimveevlees bewerken en verrijken voor de Britse markt. Bijvoorbeeld herinvriezen van bevroren vlees, veel meer water toevoegen (tumbelen) dan vermeld en het gebruik van soortvreemde eiwitten.
Bovendien lijkt de praktijk van het gebruiken van bevroren Braziliaans of Thais pluimveevlees en het daarna weer invriezen van het bewerkte product gewoon door te gaan. Overigens mag volgens het FVO ontdooid pluimveevlees na bewerking niet meer als vers product worden verkocht.
Het nieuwe bericht van zaterdag 25 november, ja sorry ik had geen tijd voor dit prikbord…
Akkoord EU en Thailand over import kip
De Europese Unie heeft een akkoord bereikt met Thailand over een importquotum voor kippenvlees. Al eerder sloot Brussel een overeenkomst met een andere grote leverancier, Brazilië, over de maximale hoeveelheid te leveren kip.
Daarmee heeft de Commissie het gat gedicht dat was ontstaan nadat de wereldhandelsorganisatie WTO het importbeleid voor kip veroordeelde. Met die maatregelen probeerde Brussel de toestroom van (licht gezouten) kipfilets uit beide landen te beperken.
Dat gebeurt nu ook door de afspraken over de invoerquota. Thailand mag jaarlijks 160.033 ton gekookt kippenvlees leveren, tegen een tarief van 8 procent. Alle import daarboven wordt belast met 1.024 euro per ton. De Thai mogen 92.610 ton gezouten kip per jaar leveren.
——
Het bericht hierboven gaat over gekookt Thais kippenvlees.
Kan me voorstellen dat dat geimporteerd mag worden uit Azië want met koken dood je eventueel aanwezige virussen.
Bevroren vlees echter, dat dus stiekum door nederlandse tumbelaars aan die zielige engelsen als vers wordt aangesmeerd, kan nog volop vogelgriep virus bevatten dat prettig gevriesdroogd jaren kan overleven.
Het is verboden sinds februari 2004 om pluimvee en pluimveeproducten t/m veren aan toe, te importeren uit Derde Landen door bijv. nederland. Geen enkel land in de EU mag pluimvee of pluimveeproducten importeren van buiten europa.
Hoe is dat kipfiletbericht dan te rijmen? En die gekookte troep?
Heel makkelijk: de vogelpest wordt gebruikt als instrument om handelsoorlogen uit te vechten!!!!! Dus uitzonderingen voor Thailand en Brazilië want die zijn lekker goedkoop. En de Europese markt gesloten houden voor andere concurrenten. Daar zal wel heel wat smeergeld in omgaan op de burelen in Den Haag en Brussel.
Een grote corrupte bende dus die EU!
Als ik het fout zie: spreek en gij zult gehoord worden.