Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

MRSA bij paarden

• Jean-Paul

Een dergelijk bericht maakt aan alle suggestieve verhalen wat betreft MRSA en bio industrie een eind.

<<<<<<<<

UIt het Agr. Dagblad van vandaag

Canadees onderzoek naar MRSA bij paarden Canadees onderzoek naar MRSA bij paarden

Guelph ? De ziekenhuisbacterie MRSA kan ook gezondheidsproblemen veroorzaken bij paardenhouders. De veterinaire faculteit van de universiteit van Guelph in Canada houdt een onderzoek onder paardenhouders en paarden op de aanwezigheid van de bacterie.

Van de paardendierenartsen is 14 procent besmet en meer dan 10 procent van de mensen die met paarden werken. Bijna allemaal dragen ze een afwijkend MRSA -type, dat bij paarden voorkomt. Canadese autoriteiten hebben deze week gewaarschuwd dat de bacterie zich over het land lijkt te verspreiden.

• Koen

Dat is goed nieuws, dat betekent dat er ook in de paardenhouderij teveel gerotzooid wordt met antibiotica, zijn niet alleen de varkenshouder meer de boosdoeners.

Vraag me af of ze die als groeibevorderaars inzetten.

Dus kennelijk is er wat anders aan de hand in die sector. Is raar want elke antibioticakuur wordt als een noodzakelijk kwaad gezien, meestal zijn paarden/ponys er over het algemeen slechter aan toe na een kuur. De ontsteking is weg maar het hele organisme ligt in puin, kost maanden om weer normaal te worden.

Of er is wat met de mycocilline resistente stafylococcus aureus aan de hand. Springt die nu over ofzo?

Ik vind zo'n mrsa ontwikkeling veel griezeliger dan vogelpest.

Waar ik me ook zo over verbaas als het om ziekenhuizen gaat, is dat er zoveel mensen doodgaan aan die specifieke ziekenhuislongontsteking, weer iemand in mijn omgeving, na een stomme knie operatie. Dat wordt altijd doodgezwegen, noemen ze een ‘complicatie’. Zeker bij een knie? Die dame ging kipgezond het ziekenhuis in voor een technische reparatie.

Maar ja, dood gaan we allemaal dus so what. Je zou alleen willen dat het was selectiever ging. De moordenaars eerst bijvoorbeeld.