Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EU zelfde zootje als Azië mbt H5N1

• Koen

Het engelse kalkoenbedrijf Matthew heeft XX weken geleden kalkoenen uit Hongarije gehaald.

Deze dieren waren kennelijk besmet. Incubatietijd is tussen de 1 week en 24 uur na besmetting tot er klinische verschijnselen komen. Reken dus maar uit wanneer dat transport heeft plaatsgevonden.

Als ze de ophokplicht niet intrekken maandag dan zijn de hobbypluimveehouders dus óók nog eens ondergeschikt aan de illegale????? vervoersbewegingen van de commerciële pluimveehouderij.

Wat me hoogstelijk verbaast is dat zo'n engels bedrijf in een land waar net de ene uitbraak na de andere wordt geconstateerd (denk maar niet dat het alleen die 2 gerapporteerde zijn, uitbraken zijn net als muizen, zie je er 1 dan zijn het er 50) dieren gaat inkopen.

Wat me nog veel méér verbaast is dat er überhaupt nog pluimvee de grens over mag vanuit Hongarije als er uitbraken zijn van H5N1.

Die ‘bestrijding’ van vogelpest is net als in Azië ook in Europa dweilen met de kraan open als autoriteiten niet in staat zijn ervoor te zorgen dat zelfs voor de commerciële pluimveehandel de export tijdelijk aan banden gelegd wordt.

De fout ligt zowel bij Hongarije als bij Defra die kennelijk dit transport hebben laten doorgaan.

Ik ben heel benieuwd welk staartje er aan dit incident zit.

Koen

• gerard

Volgens mij gaat het maar om een ding, zo goedkoop mogelijk produceren, waarbij het welzijn van de dieren niet belangrijk is. En dan zeggen dat boeren zulke dierenliefhebbers zijn, dat klopt, zolang er maar maximaal rendement uit de beestjes komt, daarna is het afval.

grote schande dat we moeten ophokken, den haag doet maar weer wat. Ik werk niet mee

• Koen

Ik zou maar wel meewerken als ik jou was want de AID/RVV inclusief het Openbaar Ministerie achtervolgen je tot in de HEL.

Zie hoe ze Kenneth Broekman te grazen nemen.

Als jij niet ophokt en je durft ook nog eens te zeggen wat je van al deze zinloze maatregelen vindt, smijten ze je in een cel, nemen je computer mee, bedreigen je vriendenkring, isoleren ze je 9 dagen van je familie, telefoneren verboden, ondervragen je 24 uur per dag en als ze je vrijlaten procederen ze je helemaal kapot, jarenlang, tot ze hun gram gehaald hebben.

Vergeet niet dat in het kader van het ‘terrorisme’ politie en justitie verregaande bevoegdheden hebben. Rancuneuze ambtenaren die bij jou op het erf zijn geweest en jij weigert betekent wel dat ze het hele justitiële apparaat op je af kunnen sturen. En wees erop beducht dat deze ambtenaren alles als zeer ‘persoonlijk’ opvatten, zie K. Broekman.

Ophokken dus, want de politie van LNV (AID, RVV) staan te popelen om hobbydierhouders pakken te nemen.

Koen