Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WAARSCHUWING

• Koen

Iedereen die denkt: ik hok niet op, wil ik het volgende mededelen:

Dit staat ook als 3e draadje als reactie op Gerard die, terecht overigens, niet ophokt:

Iedereen MOET ophokken, de AID/RVV inclusief het Openbaar Ministerie achtervolgen je namelijk tot in de HEL.

Zie hoe ze Kenneth Broekman te grazen nemen.

Als je niet ophokt en je durft ook nog eens te zeggen wat je van al deze zinloze maatregelen vindt, smijten ze je in een cel, nemen je computer mee, bedreigen je vriendenkring, isoleren ze je 9 dagen van je familie, telefoneren verboden, ondervragen je 24 uur per dag en als ze je vrijlaten procederen ze je helemaal kapot, jarenlang, tot ze hun gram gehaald hebben.

Vergeet niet dat in het kader van het ‘terrorisme’ politie en justitie verregaande bevoegdheden hebben.

Rancuneuze ambtenaren die bij jou op het erf zijn geweest en jij weigert op te hokken om voor jou (en ieder weldenkend mens) gegronde redenen en die ambtenaar voelt zich toevallig persoonlijk aangesproken, betekent wel dat ze het hele justitiële apparaat op je af kunnen sturen.

En wees erop beducht dat er ambtenaren zijn alles als zeer ‘persoonlijk’ opvatten, zie K. Broekman.

Ophokken dus, want de politie van LNV (AID, RVV) staan te popelen om hobbydierhouders pakken te nemen. Boetes zijn ook ‘inkomen’.

Voorlopig staat NERGENS in officiële berichtgeving:

REUTERS www.alertnet.org/db/crisisprofiles/BIRDFLU.htm

ANP www.anp.nl/index.html

en www.nu.nl/news/965440/10/Inspectiedienst_controleert_ophokplicht.html

dat er kalkoenen uit Hongarije zijn geimporteerd door het engelse bedrijf Matthews.

Wel staat op nu.nl dat de AID al VOLOP aan het controleren is.

Je weet waar ze op uit zijn!

HOK OP!!! Gun ze de lol niet!

Koen

• JW

Sinds 2001 weten we (en hebben veel mensen ervaren) dat de lange tentakels van justitie juist bij dit soort “misdaden” wraakzuchtig en onverzoenbaar zijn. Het idee van “we leven in een rechtsstaat enz…” blijkt in “tijden van oorlog” (de typering van ex-minister Brinkhof, bij de uitbraak van de mkz-crisis), en nog lang daarna niet helemaal op te gaan.

Zeker na een uitbraak van een besmettelijke dierziekte mag de staat alles, en de burger nog maar heel weinig. Een aantal burgerrechten lijkt dan gemakkelijk opzij geschoven te worden.

Aan de andere kant zou het het einde van onze democratie betekenen als ieder - uit angst - zich willoos en zwijgend neerlegt bij “bevel is bevel”.

Zowel vanuit rationele als ethische overwegingen kan een ieder besluiten de wet te overtreden. Met uiteraard het risico op aanvaring met de lange arm van…

Je mag sowieso van mening zijn dat deze ophokmaatregel voor hobbypluimvee om diverse redenen niet doelmatig is, vanuit veterinair oogpunt onzinnig is, en opnieuw zal leiden tot veel ongemak en leed voor veel dieren;

Je kunt ook, o.g.v. de ontwikkelingen in de afgelopen jaren, concluderen dat met name grote maatschappelijke weerstand, op grote schaal ontduiken van de regelingen enz. enz. bij de besluitvormers hebben geleid tot (heel voorzichtig en veel te beperkt !!) iets andere keuzes in de bepaling van het beleid.

Vooral verbaal zijn onze leiders sterk. Volgens Veerman is het onnodig afslachten van gezonde dieren (mkz, varkenspest) niet meer van deze tijd enz. enz. In werkelijkheid zullen bij een nieuwe uitbraak - volgens de bijgewerkte draaiboeken - toch weer veel gezonde dieren in de vernietigingsmachines belanden ! Preventieve vaccinatie wordt nog altijd afgewezen !

Ook bij een eventuele uitbraak van vogelpest in Nederland zal de gekte opnieuw losbarsten. Laat niemand zich illusies maken. De belangen - en de lobby - van onze pluimvee-industrie, gesteund door regeringsgetrouwe deskundigen als onze Ab, zijn veel te sterk.

De rechtspraak heeft op dit gebied diverse keren duidelijk gemaakt dat in tijden van oorlog de overheid bepaalt wat recht is.

Je kunt, op basis van de ervaringen uit 2003, tot de conclusie komen dat alleen grote maatschappelijke weerstand, ontduiking van de regels enz. in staat zijn deze gekte af te remmen. Want dan werkt het beleid niet meer, en zal men wat anders moeten…

Niemand hoeft ertoe op te roepen, maar ieder individueel mens kan op basis van eigen - ethische - afweging besluiten om burgerlijk ongehoorzaam te zijn. Voor zijn eigen dieren, of voor het dienen van een groter maatschappelijk belang (i.c. het afdwingen van een ander beleid !).

p.s.: ik kan gemakkelijk praten, want ik heb geen dieren meer die dit aangaat. Ik zal ze ook niet meer nemen, want in dit land zijn ze niet veilig meer ..

Mijn laatste kip is afgelopen herfst van ouderdom doodgegaan. Mocht ook wel, op de leeftijd van 16,5 jaar ! Alhoewel ik middenin een pluimveegebied - Gelderse Vallei - woon heeft ze steeds alle ellende overleefd. En vrijwel steeds als vrije vogel, in gezelschap van haar speelkameraden - 2 honden -. Toen hier in het dorp in 2003 alles geruimd was hoorde je haar, bij de bushalte, ongegeneerd kakelen. Het was een publiek geheim, waar niemand aangifte van deed.

Niemand is naar mijn mening gehouden een wet op te volgen die tegen zijn geweten ingaat. Een ieder moet zijn eigen keuzes maken…

• Koen

JW helemaal allemaal 1000% waar, ook gevaccineerde dieren zullen geruimd worden. Geen garantie.

Ook al zijn alle argumenten waar, realiseer je wat je doet als je niet ophokt.

Regels hebben een doel, maar er zijn ook regels die uitgevaardigd worden omdat het ‘doel’ verzonnen is, of ingegeven of onder druk van in dit geval de pluimvee industrie, ingesteld moeten worden.

De politie van LNV is niet gevoelig voor welk argument dan ook. Bevel is bevel zoals hierboven staat. Leg je er maar bij neer. Tenslotte staat de wereld bol van het onrecht en de terreur.

De ophokplicht is de terreur van de pluimveeindustrie, en niks anders.

En de regering gaat daar vrolijk in mee, elk redelijk argument zijn ze doof voor.

Koen