Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vreemde tegenstrijdige berichtgeving

• Koen

Het is verbazingwekkend en raar… ineens staat er in allerlei berichtgeving, uit Nederland, ook in berichten van zgn. gisteren (die zijn veranderd want ik heb kopieën van de eerdere berichten) dat er geen sprake is van geïmporteerde dieren in Engeland maar van eigen kweek.

LTO maakt het 't meest gunstig: 56 dagen oude dieren uit eigen kweek en géén imports.

Telegraaf, wel van 3 februari: geen imports en dieren van 2 weken oud.

Heel benieuwd wat voor een variaties nog meer zullen opduiken.

Een gerucht uit Engeland zelf lijkt me toch meer waarheidsgetrouw dan de ‘officiële’ berichtgeving in Nederland en elders want anders gaan er koppen rollen.

Met ‘misten’ (verwarring zaaien) wordt dat voorkomen.

Koen

• Koen

Meer weten over het betreffende bedrijf???

www.bernardmatthews.com/CompanyHistory90.asp

www.bernardmatthews.com/CompanyHistoryOverseas.asp

• dl

Hier is de BBC article and feedback (over de uitbraak in England) inhoud van commentaar (over de plek van uitbraak) dat ik heb gecopieerd besproken in bijna elke kippen forum daar:

http://newsforums.bbc.co.uk/nol/thread.jspa?threadID=5429&&&&edition=2&ttl=20070205071303

"Added: Sunday, 4 February, 2007, 22:19 GMT 22:19 UK

Why is the truth not being told ? , It is common knowledge that bernard mathews has a turkey plant in hungary and that the birds are reared in hungary and imported to the uk.Defra are surely aware of this fact, to lay the blame on migratory birds is just a cover story implemented by the authorities."

• Koen

Vertaling:

Waarom wordt de waarheid niet verteld? , Het is algemeen bekend dat Bernard Matthews een kalkoenfarm heeft in Hongarije en dat de dieren daar gefokt worden en geïmporteerd naar de UK. Defra is zich bewust hiervan, en de schuld bij de trekvogels leggen is gewoon weer een verhaaltje om de ware toedracht toe te dekken, ingegeven door de autoriteiten.