Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het gaat goed met de berichtgeving

• Koen

Zomaar wat citaten uit engelse kranten:

A senior European public health expert today called for all poultry flocks across Europe to be vaccinated against avian flu in the wake of the Suffolk outbreak.

“There should definitely be a debate about vaccination of poultry,” said Professor Koos Van der Velden, the chairman of the European Inf luenza Surveillance Scheme. In Asia more and more countries are vaccinating.

Wat traag he? Maar de flinke paniek helpt wel mee! Voorlopig zijn er 1000 medewerkers van Matthews blootgesteld geworden aan H5N1 plus nog een 30 man die de dieren vergassen. Die hebben dat virus al overal naartoe getransporteerd, dus 1030 tot de zesde macht zou theoretisch in aanraking zijn geweest met het virus. En nu wil Engeland maskertjes gaan uitdelen onder de bevolking om een pandemie te voorkomen. Ja jongens, ga lekker door met kippen fokken in massastallen! De mensen een maskertje en de dieren kapot laten gaan aan H5N1.

hij vervolgt:

In the Netherlands we vaccinate (oh ja? ‘we’ wij??? dat zijn er maar een paar die veel geld (er voorover) hebben en controle en lek gezogen kippen voor bloedproeven). Its effectiveness is not proven but it should be discussed."

Kijk hoe hij loopt te pronken met de veren van de biologische kippenboeren en hobbypluimveehouders die gevaccineerd hebben en dan nog durven beweren dat de effectiviteit niet bewezen is… waarom krijgen alle kinderen dan een prik voor van alles en nog wat? Stikken we van de polio, kinkhoest, tetanus, BMR hier? Nee dus. Ze doen allemaal zo Middeleeuws over vaccinatie op het moment dat er economische belangen een rol spelen.

Maar dit is allemaal prachtig, lang leve de persvrijheid in Engeland! Moet nog zien dat er ooit een kritisch bericht in een nederlandse krant verschijnt.

Koen

• edgard

In Nederland is de boeren lobby zo groot dat ze gewoon de baas zijn. En werkelijk niemand die geen kippen of ander pluimvee heeft maakt zich er druk om.

Dus OPHOKKEN en rap een beetje! Gelijk de hele inspectie dienst erachter aan om zondaars op te sporen!! Wij laten wel eens zien hier in Europa dat met nederland niet te spotten valt

individuen aanpakken is makkelijk!

Er is volgens mij ook geen journalist te vinden die verstand hier van deze materie heeft. Want als je leest wat een onzin ze schrijven begin je spontaan te huilen. Niemand hier in dit land die eens uitzoekt of de kalkoenen nu wel of niet uit Hongarije komen.

We zullen moeten wachten welke farmer ze nu minister voor de boeren gaan maken. En of er dan wat veranderd??

Ja en als dan de bonden hier die ons vertegenwoordigen niet op een lijn zitten. Dan is het heel makkelijk om niet serieus genomen te worden.

dat is zeer teleurstellend.

Dus inenten er zit voorlopig niks anders op.

edgard

edgard

• Koen

De bonden? Heb je het over de NHDB van de tentoonstellingskippen?, die is helemaal uitgepraat op het ministerie dankzij de ‘acties’ van hun voorzitter.

Die waren trouwens tegen vaccinatie! De voorzitter heeft banden met de pluimveeindustrie dus praat naar de mond van de NVP. Z'n werk is belangrijker dan z'n hobby hoor. En de leden van de NHDB vinden het allemaal wel prima. Die lui fokker voor plastic bekertjes en rozetten en andere prijsjes, niet omdat ze hun dieren belangrijk of aardig vinden. Is eigenlijk net zo hard industrie: prijsjes win industrie.

De NWPP is het overlegorgaan van de hobbypluimveehouders op het ministerie.

Sible Westendorp is opgestapt bij de NHDB omdat hij zich (uiteraard) niet kon verenigingen met het standpunt van de vz Beekmans.

Een kundig dierenarts die ook nog eens omgangsvormen kent en weet te praten met ‘Den Haag’. Het gaat niemand snel genoeg, en iedereen kankert. Maar wat je zegt is de pluimveeindustrie machtig.

Toch komt er een kentering. In Engeland overwegen ze stofmaskertjes te gaan uitdelen omdat ze bang zijn voor een pandemie. Wat een onzin, moeten ze eens naar Indonesië gaan, daar leven ze al jaren tussen de besmette dieren.

Maar die hysterie is prima, laat ze maar lekker bang zijn. Nu gaan er geluiden op in Brussel dat er toch eens overwogen zou moeten worden om de industriedieren te gaan vaccineren. Dus hoe meer paniek, hoe eerder wij verlost zijn van die idiotie als het ophokken van 5 kippen in de achtertuin van een nieuwbouwwijk.

Ben blij dat het in Engeland is gebeurd, zielig voor de hobbyhouders daar, maar toch moet het maar eens gebeuren EN door eigen schuld van de farm.

Anderzijds, nu is er veel tamtam. Maar Defra is fout geweest dus het zal wel weer een doofpot worden. Maar de Engelsen zijn de MKZ nog lang niet vergeten dus de bevolking gaat op z'n achterpoten. Engelsen zijn dierenliefhebbers, 100x meer dan hier. Ik hoop dat de bevolking de lans gaat breken. Heb veel contacten daar zitten dus blijf wel op de hoogte.

Koen

• edgard

Ik heb het niet over een bond. Er zijn ik weet niet hoeveel belanghebbende bonden.

en die blijven ook braaf de politiek volgen.

maar we hebben de pech dat nu net de nieuwe voorwaarden uitkomen voor een kabinet. En alle aandacht is gericht op KWATTA.!!!!!!!

Dus nogmaals hier interesseerd niemand iets wat dieren betreft. je kunt toch beter voor een baantje zorgen na je politieke afgang? Zie en huiver! Wie waar terecht komt!

ik hoop ook dat via Engeland iets gebeurd, want dat is zeker waar, bijna alle dieren komen via of van Engeland.

of het honden rassen zijn of paarden of gelijk wat ! Alle soorten uit Australie bv.

edgard

• Jean-Paul

Engeland dierenliefhebbers?

Ja maar van een vreemd een hypocriet soort.

Emotie over huis- en sommige wilde dieren

Nooit gehoord dat Engeland zo ongeveer de felste tegenstander van enten tegen MKZ was en is?

In Nederland was na 26 gevallen en een 260 geruimde dieren de opinie van boer én burger finaal om.

Maar Engeland, waar de beesten op brandstapels in de openlucht gingen, had ruim 1000 gevallen gehad en 1,3 miljoen geruimde dieren.

En ze zijn nog steeds tegen enten.

• Jean-Paul

Sorry, die 260 in Nederland moet natuurlijk 260.000 zijn (2600 bedrijven)

• JW

Ja, ik kon die Engelse dierenliefhebbers ook niet plaatsen. De enorme brandstapels staan nog steeds op mijn netvlies

• edgard

De publieke opinie moet om. Gewone mensen zijn dierenliefhebbers.

Ik ken niemand die boer is en die ook dierenleifhebber is. Want als iemand dat beweert is dat de hele vreemde soort dierenliefhebbers.

Zie waar en hoe de beesten gehouden worden.

edgard

• JW

Dat is wel erg kort door de bocht….

Als je denkt dat alle boeren alleen maar leven van legbatterijen, varkenskooien of legbatterijen, dan is zo'n wereldbeeld misschien simpel.

Ik ken toevallig wel boeren die goed zijn voor hun dieren, en daar op gesteld zijn. Ik ken ook andere boeren….

Er zijn ook veel “dierenliefhebbers” die bij voorkeur, vanwege de prijs, dieronvriendelijk geproduceerde produkten uit de bio-industrie verorberen.

Ik ken dierenliefhebbers die fel tegenstander zijn van kalfsvlees of de opfok van mestkalveren, maar wel dagelijks melk of melkprodukten verorberen. Beetje dubbel, want zonder kalveren geen melk, en de helft van alle kalveren is nu eenmaal stierkalf. Is een melkdrinker per definitie dieronvriendelijk ??

Je moet m.i. altijd oppassen met generaliseren…

Of dat nu gaat om “dieronvriendelijke boeren” of “diervriendelijke engelsen”.

Nog maar es gezegd: in 2001 kregen de engelsen maar niet genoeg van het op grote schaal vernietigen van dieren en het steeds verder verspreiden van het virus. De Nederlandse mkz-uitbraak hadden we aan onze westerburen te danken. In Nederland werd het virus tot staan gebracht door vaccinatie van de driehoek, NIET door ruimen. De engelsen weigerden deze optie, en bleven uitroeien !

• Koen

Veel mensen zijn getraumatiseerd door die brandstapels.

De plattelanders net als de stedelingen, men vond het barbaars, is hier weinig tot niks over gepubliceerd.

Daarom hebben ze de vergaste kalkoenen in trucks, afgedekt met een zeiltje, afgevoerd naar de oven. Dat viel overigens ook niet in goede aarde. Ze hadden liever goed afgesloten containers gezien.

Feit blijft dat de kranten in Engeland meer kritische geluiden toestaan(?) dan hier in Nederland.

Ik lag gister in een deuk na eerst een reportage over Franse kippen op een Rotterdams industrieterrein die daar rondliepen in het ‘wild’ welke nakomelingen waren van een voetbalwedstrijd met fransen ofzo, geen woord over ophok.

En later in een tussenpauzetje op Ned 1, 2 of 3 een grote groene schuur met van die bruine legkippen die over een strak geschoren grasveld rondliepen.

Beiden toeval.

De vogelpest ‘leeft’ niet meer, heeft geen nieuwswaarde meer en mensen die geen pluimvee hebben interesseert het ook niks. Net zoiets als supportersrellen bij voetbal wat mij geen moer interesseert hoewel dat volkssport no.1 schijnt te zijn.

De ophok is onterecht.

Koen