Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het gaat goed met de berichtgeving

• edgard

Oke ieder zijn mening. De andere helft van de boeren leven van subsidies en andere geldstromen van de overheid.

Schaf alles af en een vrij wereld handel dan heb je keuze genoeg. maar ja dat maak ik niet meer mee.

Kijk maar eens wat een gelazer met de suikerbieten.

Ik heb jaren en jaren varkens gemest voor mezelf en andere mensen. Mooi in open stallen dik in het stro. Aardappelen en alles wat ze wilden eten kregen ze. De mester waar ik die biggen altijd van kocht kwam elke keer op het einde wegen. En wat bleek ze kwamen gemiddeld tussen de 800 en 900 gram aan per dag!

En bij hem kwam hij nooit hoger als 750 gram.

daarna werd dit ook al verboden, net als thuisslachten wat wij ook deden. Zodoende ben ik moeten stoppen ermee, met dank aan ja!

Dus een varken zonder stress groeit veel beter op hetzelfde voer. Waarom moet dan gelijk alle bio eten duurder zijn?? Het moet juist goedkoper zijn, er worden veel minder bestrijdingsmiddelen gebruikt om maar eens wat te noemen.

maar ja ieder zijn mening.

edgard

• Jean-Paul

Vogelpest leeft niet meer?

Nou als er morgen een paar uitbraken in Nederland zijn, dan zul je eens zien hoe die leeft.

Of de pers in Engeland kritischer is weet ik niet, wat het huidige geval betreft is het voor hen iets waar ze korter bij zitten, dus meer van weten.

Maar gedachtig aan wat er allemaal bij de BSE en MKZ is mis gegaan heb ik van de dierziekte bestrijding in Engeland geen al te hoge pet op

Overigens vandaag in het Agr.Dagblad een pagina groot artikel waar uitgebreid op de zaak wordt ingegaan, inclusief het Hongaarse vleesbedrijf van deze mega-kalkoenhouder

Ik heb last gekregen met het kopiëren van artikelen uit het Agr.dagblad (voorn.naar het melkquotumprikbord) en mag niet meer integraal doen, zeker niet dezelfde dag, dus geen kopie van dit artikel.

• wally

eigenlijk moest die weer uitbreken. Misschien gaan ze dan over op enten. Want als toch de hele export stop staat komen ze misschien tot inkeer. En wel niks vergoeden vanuit de staat!

Je wordt toch goed ziek ervan dat elke keer weer net voor het broedseizoen je de beesten moet ophokken. En waarom??

Elke keer weer breekt de ziekte uit in een Hok! er is nergens ok maar een dodevogel gevondenmet de vogelgriep en toch de makkelijkste weg ophokken.

• Jean-Paul

Nou dat is nu juist waar ik niet op hoop.

Het veroorzaakt werkelijk ongelofelijk veel ellende en het gaat er niet om of Nederland tot inkeer komt, ondanks alle geschreeuw van Koentje

Waarom enten biologische of Freiland houders niet?

Ze mogen beslist wel en het zit niet vast op de entkosten terwijl zeker de biologische er zelf hard voor zijn.

Denk daar maar eens over na.

• gait

Oh wat erg nou moet je zelf een mening formuleren

• edgard

Boeren zijn en blijven boeren. Je moet ze of verplichten iets te doen , of je moet het voor ze betalen dan zijn ze ook genegen.

Wat betekent dit risico dan voor een boer?? Als nu de vogelgriep uitbreekt en de grenzen gaan op slot wat dan ?? Gokken ze dan weer op vergoedingen? Dan kun je toch beter enten dacht ik.

Edgard

• gait

De problematiek is ietwat ingewikkelder. Momenteel zijn er vaccins voor de H5N1 variant op de markt. Deze vaccinatie beschermt niet tegen andere varianten, dus ook niet tegen de H3 variant die we in 2003 hadden.

• Jean-Paul

Nieuws is geen mening, je kunt er wel een mening bij of op geven.

• Koen's broertje Karel

Zo, even wat reacties van Koentje:

Kleine correctie, 2003 was H9N9, alleen hoog pathogeen voor verzwakte industriedieren, ze hebben geen wilde vogel getest trouwens en raspluimvee of hoe je die particuliere kippen ook noemt werden er niet eens ziek van.

Dat kwam via N-Italië in Nederland terecht via een omweg.

Nooit onderzocht die besmettingsroute, rara.

Het is verboden, las ik net toevallig op Reuters Alertnet ivm boete voor Ierland binnenkort, om vlees/producten te boycotten uit een ander EU land als daar een uitbraak is.

Ooit gekker gehoord? Frankrijk schijnt boete gehad te hebben wegens weigeren UK rundvlees ttv de gekke koeien ziekte 2001.

Dus je bent verplicht om de import te continuëren uit een ander EU land als dat een uitbraak heeft. Hoe kan het dan dat alles is stilgelegd in 2003 in Nederland? En afgelopen zomer ook?

Nu is het verboden pluimvee te weigeren uit Engeland!

Waarom dan geen buitenlandse dieren op nederlandse tentoonstellingen? Hoezo vrij vervoer? Wel besmette dieren dus voor de industrie maar geen keigezonde hobbydieren.

Eet smakelijk dus.

Biologische kippenhouders lopen stuk op de boycot van de pakstations, en die zitten knijp vanwege de EU regels voor compleet separate lijnen voor gevaccineerd en ongevaccineerd spul. Geen pakstation, dan ook geen distributie hoe hard het supermarktwezen ook roept: kom maar met die gevaccineerde eieren. Dank daarvoor de EU. Wat heb je aan gevaccineerde biologische legkippen als je de eieren niet kunt afzetten? Niks. Tamelijk frustrerend voor de biologische houderij, me dunkt.

Jammer dat het Agrarisch dagblad niet meer geciteerd mag worden. Knip en plak een beetje, husselen en haal de bron weg zou ik zeggen. Als Arie j. nu elke keer ‘er wordt gepubliceerd’ zegt weten we de bron wel.

Koen