Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Griep verspreidt zich via drinkwater

  • Koen

    Dit geldt voor virussen in het algemeen: rota-, noro- en influenza o.a.

    Wat als H5N1 in het oppervlaktewater terechtkomt bij grote groepen geïnfecteerde wilde watervogels?

    Hoeveel oppervlaktewater komt er terecht in het drinkwater in Nederland?

    Hoe zit het met zandbedzuivering en virussen?

    Er is een relatie tussen watertemperatuur (bodem) en opvlammen van griep epidemiën in de winter. Naarmate de watertemperatuur daalt loopt het aantal griepbesmettingen op. Dit gaat exact gelijk op en wordt ‘seizoensgriep’ genoemd. Dit lijkt eerder besmetting via het drinkwater.

    De anorganische drager/overbrenger van virussen is drinkwater wat door de lage temperatuur virussen langer in leven houdt. Zeker als ze niet speciaal uitgefilterd worden (flock methode is niet voldoende). Vermoed wordt dat besmetting via het drinkwater vele malen groter is dan contact met patiënten. De eerste besmettingen hebben geen relatie met besmetting van mens op mens, wel met drinkwater. De kinderen beginnen eerst, want zijn meest gevoelig.

    Druppelinfectie van influenza is minder waarschijnlijk dan via waterdamp uit de douche.

    Info en onderbouwde onderzoeksrapporten van een klokkenluider (Duitsland) via bovenstaande e-mail te verkrijgen.

  • Nicolas

    Koen Schreef:

    ——————————————————-

    > Dit geldt voor virussen in het algemeen: rota-,

    > noro- en influenza o.a.

    > Wat als H5N1 in het oppervlaktewater terechtkomt

    > bij grote groepen geïnfecteerde wilde

    > watervogels?

    >

    > Hoeveel oppervlaktewater komt er terecht in het

    > drinkwater in Nederland?

    > Hoe zit het met zandbedzuivering en virussen?

    >

    > Er is een relatie tussen watertemperatuur (bodem)

    > en opvlammen van griep epidemiën in de winter.

    > Naarmate de watertemperatuur daalt loopt het

    > aantal griepbesmettingen op. Dit gaat exact gelijk

    > op en wordt ‘seizoensgriep’ genoemd. Dit lijkt

    > eerder besmetting via het drinkwater.

    >

    > De anorganische drager/overbrenger van virussen is

    > drinkwater wat door de lage temperatuur virussen

    > langer in leven houdt. Zeker als ze niet speciaal

    > uitgefilterd worden (flock methode is niet

    > voldoende). Vermoed wordt dat besmetting via het

    > drinkwater vele malen groter is dan contact met

    > patiënten. De eerste besmettingen hebben geen

    > relatie met besmetting van mens op mens, wel met

    > drinkwater. De kinderen beginnen eerst, want zijn

    > meest gevoelig.

    > Druppelinfectie van influenza is minder

    > waarschijnlijk dan via waterdamp uit de douche.

    >

    > Info en onderbouwde onderzoeksrapporten van een

    > klokkenluider (Duitsland) via bovenstaande e-mail

    > te verkrijgen.

  • Nicolas

    ik ben al een tijdje op zoek naar een drink waterfilter omdat ik het leidingenstelsel niet zo vertrouw. Nu lees ik hier dat er een relatie is tussen epidemiën en de kwaliteit van ons drinkwater, en dan heb ik het nog niet over de medicijnen die door de wc worden gespoeld en uiteindelijk ook in ons drinkwater terecht komen.(ik las er laatst een artikel over)

    Wat voor waterfilter systeem zou ik hiervoor kunnen gebruiken om mij weer een beetje veilig te voelen als ik een kop koffie zet van kraanwater?

    Ik kwam oa uit bij reverse osmose systemen maar die zijn voor mij wat aan de prijzige kant. Ik heb ook een site - www.basicwaterfilter.com - ontdekt die voor minder geld blijkbaar ook kwaliteit waterfilters verkoopt. Heeft iemand hier ervaring mee?