Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mens op mens

  • anita

    Mijn angst komt nu toch uit, Weer lnet voor de gezellige feestdagen wordt er even meegedeeld dat de vogelgriep van mens op mens over is gegaan. Geen fijne feestdagen en geen gelukkig nieuwjaar!

  • Jos

    Heeee Anita, lange tijd niet gehoord! Kom maar weer uit je schuilkelder, steek nog een rotje af en neem nog een oliebol: dit soort incidienten van mens op mensen kwam een aantal jaren geleden regelmatig voor en is de laatste tijd opmerkelijk zeldzaam geworden. Maar het komt nog een enkele keer voor, maar of dat H5N1 ooit nog zal toeslaan blijft onzeker en wordt volgens sommige geleerden steeds onwaarschijnlijker. Maar als je dat allemaal in de krant zou zetten, wordt de krant te dik en kopen de mensen de krant niet meer. En internet is al helemaal geen platform voor diepgravende artikelen. Het is helemaal niet uigesloten dat H5N1 wegebt en dat de volgende pandemie wordt veroorzaakt door een nieuw mild virus. Of dat H5N1 toch een pandemie veroorzaakt die achteraf niet eens zo ernstig blijkt te zijn. Hang nu maar eerst de lichtjes en de ballen in de kerstboom!

  • maria

    Uit het Dagblad van het Noorden:

    Griep doodt minstens 40.000 Europeanen per jaar

    anp | Gepubliceerd op 10 december 2007, 16:24

    Laatst bijgewerkt op 10 december 2007, 16:32

    STOCKHOLM - Elk jaar vallen in de Europese Unie minstens 40.000 doden door griep. Het zijn vooral ouderen en chronisch zieken met long- en hartziekten, zo blijkt uit een nieuwe studie van het EU-centrum voor besmettelijke ziekten ECDC.

    In jaren dat het virus erg actief is, kan het aantal doden door griep oplopen tot 220.000. ,,Mensen hebben soms het idee dat griep geen serieuze ziekte is'', zei directrice Zsuzsanna Jakab van het ECDC maandag. ,,Maar duizenden levens zouden gered kunnen worden als risicogroepen een griepprik zouden halen. Vaccinatie geeft effectieve bescherming.''

    Nog niet alle EU-landen kennen een jaarlijkse griepprik. Het percentage ingeënte ouderen varieert in EU-landen van 4 tot 75 procent, vermoedt het ECDC.

    Maria

  • roger

    lekker positief,ben je in het dagelijks leven ook zo?anita schreef:

    >

    > Mijn angst komt nu toch uit, Weer lnet voor de gezellige

    > feestdagen wordt er even meegedeeld dat de vogelgriep van

    > mens op mens over is gegaan. Geen fijne feestdagen en geen

    > gelukkig nieuwjaar!

  • Cheriët

    Maar duizenden levens zouden gered kunnen worden als risicogroepen een griepprik zouden halen. Vaccinatie geeft effectieve bescherming.''

    Slaap lekker verder……. hoeveel mensen hebben nooit griep en worden behoorlijk ziek ná een griepvacinatie??

    Het vaccin is áltijd van een griep die geweest is en waarvan het niet zeker is dat juist die griep terug komt…… schijnveiligheid !!!!

    Moest me even van het hart…………… Cheriët

  • anita

    Hoe kun je met 3 kleine kinderen nog positief blijven als je weet dat ze binnenkort kunnen sterven aan VOGEL griep! Doorvoor heb je ze toch niet op de wereld gezet.

  • Cheriët

    Ach Anita, het hele leven zit vol gevaren. Ik weet niet welke leeftijd jouw 3 kinders hebben maar er komt een tijd dat zij alleen buiten gaan spelen, naar de lagere school wandelen én misschien wel een half uur moeten fietsen naar de middelbare school. Ga je dan maar niet bedenken wat er onderweg allemaal kan gebeuren want dan heb je geen nacht meer dat je slaapt. Wat betreft ziektes: zorg dat je kinderen voldoende gezonde voeding krijgen én goeie nachtrust dan zul je zien dat zij aardig bestand zijn tegen allerlei ziektes.

    Groetjes Cheriët

  • Jos

    Het maakt niet uit wat je tegen Anita zegt, ze blijft zo. Volgens mij lacht ze ons allemaal uit. Ik heb tig keer mijn best gedaan haar moed in te praten, ik geloof er niet meer in. Niet Anita is een sukkel, maar ik omdat ik denk iemand te kunnen helpen.

  • Cheriët

    Kom op zeg!!!! Jij een sukkel omdat je iemand graag helpt?? Ik ga geloven dat we in de omgekeerde wereld zitten tegenwoordig. Jammer dat Anita zich niets aantrekt van mensen die haar moed in spreken. Heb meelij met iemand die met zoveel angst in de wereld staat. En het ergst is dat er óók nog eens kinderen mee belast worden. Dus Jos, ik zou zeggen: blijf mensen helpen maar dan wél diegenen die blij met je opmerkingen zijn!!!

  • anita

    Ik wil jullie juist heel graag geloven, maar ik vind dit heel moeilijk. Alle deskundigen en de who waarschuwen voor een pandemie die vergelijkbaar is met de spaanse griep. Hebben jullie je er wel eens in verdiept met wat voor verschrikkelijke pijnen die mensen gestorven zijn? Dat wens je je ergste vijand nog niet toe dus zeker je kinderen niet!Jos schreef:

    >

    > Het maakt niet uit wat je tegen Anita zegt, ze blijft zo.

    > Volgens mij lacht ze ons allemaal uit. Ik heb tig keer mijn

    > best gedaan haar moed in te praten, ik geloof er niet meer

    > in. Niet Anita is een sukkel, maar ik omdat ik denk iemand te

    > kunnen helpen.