Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welkom

  • Zieke kip

    Nou ik ben daar helemaal niet zo zeker van.

    Kippengriep wordt ook overgebracht op katten, tijgers, honden, varkens en wie weet welke beesten nog meer.

    Tijgertjes hebben we minder hier ten lande maar van de rest tes te meer.

    Als ik met de hond ga wandelen dan zie ik overal vogelpoep, ik loop erdoorheen en mijn hond ook , die snuffelt en likt ook aan dergelijke uitwerpselen. De zwerfkatten die eigenlijk van de burten zijn zitten voordurend op het dak en in de tuin. Zij kunnen zich ook makkelijk besmetten en deze ziekte verspreidden zeker als ze niet zelf ziek worden.

    Zieke kip is het niet met u eens. Wij komen ook met dieren intensief in contact die makkelijk besmet kunnen worden en kunnen ons zeker snel besmetten daardoor. Bovendien is Nederland een drukbevolkt land en reizen wij veel, ook voor ons werk.

    Epidemieën kunnen goed uitbreken hier.

    Wat zeker zal meespelen is de zwake politieke maatregelen die we mogen verwachten. Waarschijnlijk zullen we heel lang kalmerende onzin horen in de hoop dat het overwaait. De bewindvoerders zitten dan al lang op de Tamiflucapsules te zuigen. Wij zullen ze niet krijgen daarvoor heeft men simpelweg te weinig ingeslagen. Wat de heren niet beseffen is dat men Tamiflu moet blijven nemen totdat een medicijn is gevonden om deze virusbesmetting te genezen. Tamiflu lijkt een wondermiddel maar al snel zal blijken dat het slechts een hoopmaker is.

  • Zieke kip

    Even serieus hoe denk je je zelf te kunnen isoleren voor een lange tijd?

    Het zou kunnen in theorie natuurlijk. Wellicht kun je in de een of ander atoombunker gaan zitten of op de maan. Of je koopt je een ballonpak dat virusonderzoekers gebruiken en gaat thuis voor de tv zitten de chips kun je dan wel vergeten want die kun je niet eten in je ballonpak.

    Nee, dat zal je niet lukken. Misschien kun je jezelf desinfecteren met grote hoeveelheden alcohol. Dat is ook zo'n optie. Alhoewel!!

    Nostradamus, de bekende ziener, was ook bekend en zeer beroemd als arts. Op de een of andere manier had hij een recept dat de pest kon genezen. Duizenden om hem heen stierven aan de pest en de Fransozen waren volledig in paniek en bang besmet te worden. Behalve Nostradamus die mensen genees met zijn browseltje op basis van ik meen rozenblaadjes. Hij behandelde mensen en hij raakte niet besmet. Later werd hij ook bekend als ziener en voorspelde hij de toekomst aan het franse hof. Zijn voorspellingen zijn behouden maar helaas versleuteld in kwatrijnen. Zelf zegt hij hierover dat ze zo versleuteld zijn dat je pas kunt begrijpen wat er staat als de voorspelling uitgekomen is. Anderen zeggen weer dat de voorspellingen altijd zo zijn uit te leggen dat er wel een mouw aan elke gebeurtenis te passen is. Zelf denk ik dat Nostradamus een zeer wonderbaarlijk mens was en zeer zeker obzienbarende voorspellingen heeft gedaan. Ik zal een kijken of hij ook iets zegt over deze kippengriep.

    Nostradamus zegt trouwens dat hij zijn voorspellingen staaft aan de gebeurt4enissen zoals ze zijn geprofeteerd in de bijbel. Nu weet ik zo maar uit mijn hoofd dat de eindtijd bestaat uit oorlogen, onderdrukking, goddeloos gedrag en plagen. Men zou dus nu de Jehova getuigen kunnen uithangen en zeggen dat we leven in de eindtijd en Nostradamus gelijk had, al hebben de Jehova's natuurlijk geen hoge pet op van een Nostradamus.

  • Zieke kip

    God, of de architect van ons universum, het opperwezen helpt de mensen, sommigen om zeep anderen vooruit en met hun problemen.

    Ik heb altijd het gevoel gehad dat God mij hielp, me de weg wees en veel humor heeft en dat meen ik oprecht.

    Soms denk ik waarom helpt God niet en dan plotseling helpt hij wel maar op een heel andere wijze dan ik verwacht had. Op subtiele manier laat hij steeds weten dat hij aanwezig is, soms met een subtiel teken, een voorval een toevalligheid of mensen met mij in contact te brengen.

    Mensen denken vaak boven God te staan maar die maken een vreselijke vergissing.

    Voor de goede orde mijn God is niet de God zoals de meeste Christenen hem proberen te zien. Ik geloof wel in de bijbel en God ook zoals hij in de bijbel staat maar de bijbel spreekt over verschillende goden en GOD. Dit loopt in de bijbel helaas voortdurend door elkaar. goden daalden af om de mensen te helpen maar deze goden zijn onderdanen en schepselen van GOD. De goden zijn vertrokken, hun genen zijn achtergebleven in verschillende bloedlijnen hier op aarde door paring met de dochters der mensen. GOD zelf is gebleven. Ik kan me er geen beeld van maken maar het is een kracht allom aanwezig. De alpha en omega, het begin en het einde maar zeker niet die god uit genisis die moet vragen waar Adam en Eva zijn gebleven in het paradijs. Wie mijn geloof wil begrijpen zou zich eens moeten verdiepen in de sumerische Genesis zoals die opgetekend is zo'n 5000 jaar geleden en die een vollediger en begrijpelijkere versie is van onze Genesis uit de bijbel. Boeken van von Danikken zijn ook een goede wegwijzer of dit filmpje http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&n=168 (in den beginne documontaire van Bram Vermeulen over het ontstaan van de mensheid. Volgens de sumerische Genesis. een echte aanrader voor iedereen die het genesis verhaal nooit heeft kunnen begrijpen en geloven. De rib was trouwens een foute vertaling, dit heeft het Vaticaan al jaren geleden toegegeven)

    Daarom maakt de vogelgriep ook niks uit. GOD bestaat!

  • Zieke kip

    Door dat hij je het eewige leven heeft geschonken. De dood is het begin van iets nieuws een wedergeboorte.

    Dood is de normale toestand van het lichaam of beter de ziel, even is de uitzonderlijke toestand. Waarom zou je je dan druk maken over de dood? En ziedaar vogelgriep maakt niets meer uit! Of juist wel maar je hoeft er niet meer bang voor te zijn.

  • Zieke kip

    Mijn God laat me gewoon steeds weten dat hij aanwezig is en mij de weg wijst als ik dat wil. Als het nodig is helpt hij mij maar ik kan me ook voorstellen dat hij mij in de nesten werkt of zelfs dood. Het maakt niet uit, ik weet dat het ZIJN wil is, Hij is het opperwezen. Hij kent de bedoeling, hoop ik althans….

    Ieder mens alles maakt deel uit van dat Goddelijke of heeft iets van dat Goddelijke in zich. Als hij daarna luistert dan doen hij Gods wil denk ik. En dat kan voor iedereen iets anders zijn denk ik.

  • Zieke kip

    Bijna 7 miljard mensen op deze aardbol en allemaal Mc drek, auto, nikes en airco is ook niet logisch.

    Ik denk zelfs dat bepaalde kringen het een fijn idee zouden vinden als ze 6 miljard mensen konden laten sterven……Zodat ze nog 1 miljard slaven overhielden. Klinkt ziek maar dat is een van de zaken die NWO kennelijk nastreeft!

    Kippengriep zouden zij verwelkomen en de geneesmiddelen houden ze voor zichzelf.

  • Maureen

    Hallo Zieke Kip

    Je kunt best wel zelf voorzorgsmaatregelen nemen.

    Je kunt zelf kijken wat je belangrijk vind.

    Een aantal voorbeelden:

    Zorg dat je voor een paar maanden houdbaar voedsel in huis hebt, en drinkwater, en andere houdbare dranken (gesteriliseerde melk, flessenwater, vruchtensappen, e.d. in flessen - drinkwater in jerrycans van 10 of 20 liter); bedenk, dat iets beter is dan niets !

    Reken ook op onverwachte gasten, en op meerdere logé's (kinderen, familieleden), bij het inslaan van de voedselvoorraad en het drinken. Bedenk, dat familieleden in nood, wonende in de grote stad, al spoedig de neiging zullen hebben naar je toe te komen, als je op een veilige plaats op het platteland woont.

    De voedselvoorraad moet ten minste omvatten: A. meerdere soorten volkoren graan: tarwe, rogge, haver, verder: volrijst, boekweit - in korrelvorm in zakken van 25 of 10 kg, bewaren in plastic vaten met deksel (tegen muizen). B. macaroni, spaghetti, pasta, meerdere soorten meel van tarwe, of gemengd meel, in zakken van 25, 10 of 5 kg, bewaren in plastic of metalen vaten met deksel (muizen) - te beschermen tegen maden door de pakken eerst drie dagen in de diepvriezer te houden en daarna pas in de vaten te stockeren. C. spijsolie (meerdere soorten: olijfolie, zonnebloemolie), in flessen of blikken. D. groentenconserven, in blik of in glas, meerdere soorten, vooral gewone erwten, kikkererwten, en witte en bruine bonen, capucijners, linzen. E. vlees in blik (gehaktballen, goulash, rundvlees, babi pangang, allerlei sauzen met vlees; en vis in blik (haring, zalm, sardienen, makreel, liefst in plantaardige olie). F. honing (natuurlijk, alle soorten, zonder toegevoegde suiker), sommige soorten jam/confiture (geen aardbeien, geen pruimen, geen perziken, geen ananas, wel frambozen, bramen, abrikozen, gember), verder kristalsuiker, bruine suiker, kandijsuiker. G. veel pakjes soep, blikken soep, veel keukenzout, ook kruidenzout, keukenkruiden, maggiblokjes, marmite, e.d.

    Let er op, dat de plastic of metalen vaten, waarin de verpakte voedingsmiddelen worden opgeborgen, geschikt zijn voor voedsel.

    Zorg voor een grote voorraad toiletzeep, wasmiddel (óók voor de handwas), afwasmiddel, heel veel lucifers, tandpasta, haarzeep, e.d.

    Zorg voor veel, heel veel toiletpapier, en wat damesverband.

    Zorg voor een goede en grote verbanddoos, en een voorraad ontsmettings- en verbandmiddelen.

    Zorg voor een voorraadje van uw standaardmedicijnen.

    Zorg voor een, liefst twee, kampeertoiletten (geen chemisch toilet), of toiletemmers met deksel.

    Zorg voor heel veel plastic zakken in allerlei maten en soorten.

    Zorg voor veel plastic emmers, een aantal met deksel, en een metalen emmer (voor hete as).

    Zorg voor een rol zwaar doorzichtig plastic folie en een aantal dunne houten latten (om glasvensters provisorisch mee te repareren).

    Zorg voor enkele bollen touw (meerdere diktes) en geplastificeerde staaldraad (waslijn).

    Zorg voor zwarte plastic landbouwfolie om vensters mee te kunnen verduisteren; denk aan bevestigingsmiddelen daarvoor. In oorlogstijden is verduistering vaak verplicht.

    Zorg voor een aantal triplexplaten, liefst watervast (voor dak- en andere reparaties).

    Zorg voor een aantal dakpannen en dakvorsten in reserve.

    Zorg voor wat timmerhout in meerdere afmetingen (voor reparaties).

    Zorg voor een assortiment handgereedschappen (hamers, schroevedraaiers, nijptangen, hout- en ijzerzagen, waterpomptangen, combinatietangen, moersleutels, handboormachines, boren, enz.).

    Bedenk, dat electrisch gereedschap waardeloos is als de electriciteit permanent uitvalt.

    Zorg voor een assortiment nagels, spijkers, schroeven, duimspijkers, punaises, ogen, bouten en moeren, e.d.

    Zorg voor een assortiment tuingereedschap (spade, schep, hark, grashark, cultivator, bezem, enz.), eventueel voor een grasmaaier.

    Zorg voor warme kleding, ook zware werkkleding, en degelijk en warm schoeisel, ook zware werkschoenen en degelijke, bontgevoerde laarzen, voor alle gezinsleden, en de logees.

    Zorg voor veel matrassen, dekens, dekbedden, slaapzakken, e.d.

    Zorg er voor altijd relatief veel contant geld in huis te hebben; verdeel dit over meerdere geheime bergplaatsen.

    Zorg voor een voorraad kaarsen

    Voorzie enige jerrycans met de juiste autobenzine, of dieselolie, als reservebrandstof voor uw eigen auto; veilig wegbergen: brandgevaarlijk; bedenk, dat in de zomer getankte dieselolie in de winter bevriest, dus aan de zomerdiesel moet antivries-additief voor diesel worden toegevoegd (vraag uw garagist).

    Voorzie een voorraadje algemeen bruikbare motorolie om de carterolie van uw auto te kunnen verversen.

    Voorzie reserve koelvloeistof voor de koeling van de motor, reserve hydraulische olie voor de stuurbekrachtiging, reserve remvloeistof, en veel reserve antivries voor de ruitensproeier, e.d.

    Bedenk verder, dat, ondanks reserve brandstof en reserve olieën, uw auto waarschijnlijk heel lang onbruikbaar zal zijn.

    Zorg, dat al uw rijwielen/fietsen in goede staat zijn, voorzie extra fietsen voor logees.

    Zorg voor reserve fietsbanden en binnenbanden, een goede fietspomp, fietstassen, en bandenreparatiemiddelen. Bewaar oude fietsen om als onderdelenvoorraad te dienen.

    Een paard of een ezel, plus een wagen, kunnen zeer nuttig zijn, maar bedenk, dat paarden en ezels stalling, voer, en een uitloop behoeven.

    Een aanhangwagen voor de fiets, en een bolderkar, kunnen eveneens goede diensten bewijzen.

    Plaats in elk van de belangrijkste kamers van uw woning een kaars, of een petroleumlamp, en een doosje lucifers (aansteken, als plotseling het electrisch licht uitvalt).

    Schaf een aantal stormlantaarns (geschikt voor lamp-petroleum) aan.

    Zorg voor een flinke hoeveelheid reukloze lampolie in flessen van 1 liter of 2½ liter (op een veilige plaats opslaan: brandgevaarlijk).

    Schaf een grote voorraad kaarsen met lange brandduur aan. Zorg voor de juiste kandelaars.

    Zorg voor een voorraad batterijen voor meerdere zaklampen.

    Enkele ouderwetse knijpkatten zijn zeer nuttig.

    Een of meerdere brandblussers zijn eveneens welkom.

    Zorg dat u weet, waar de hoofdschakelaar voor de electriciteit, en de hoofdafsluiters voor gas en water zich bevinden, en ga na hoe die in een noodgeval (aardbeving, zware storm, overstroming, bombardement, e.d.) moeten worden afgesloten.

    Bedenk, dat als de electriciteit langdurig uitvalt, de centrale verwarming niet meer zal werken, èn bovendien je niet meer electrisch kunt koken, noch warm water zult hebben van een electrische boiler.

    Bedenk, dat als je je woning centraal verwarmd met aardgas, en de openbare gasvoorziening valt uit, je in de kou zit, èn bovendien niet meer op gas kunt koken, èn niet meer kunt douchen met water van een doorstroomgasgeyser of van een gasboiler.

    Bedenk, dat de meeste oliegestookte cv-ketels eveneens electriciteit behoeven om te kunnen werken; zo lang als er electriciteit beschikbaar is, werkt deze verwarming goed; zorg er daarom voor dat de tank met huisbrandolie altijd vol is. Leg eventueeel een extra tank aan om langer te kunnen stoken.

    Plaats in een of meerdere vertrekken van de woning, het eerst in de keuken, een kolenkachel, of een houtkachel (altijd mèt asschuif), geschikt om op te koken; in andere vertrekken zal een kachel volstaan, waar niet op gekookt behoeft te worden.

    Kolen- en houtkachels zijn zeer geschikt voor ruimteverwarming.

    Bedenk, dat een open haard niet genoeg warmte geeft, en niet geschikt is om op te koken.

    Bedenk ook, dat sommige allesbranders in feite houtkachels zijn.

    Bedenk, dat een kachel om op te koken een of meer geslepen, of minstens zeer gladde, bovenplaten heeft, alwaar de vlammen rechtstreeks tegen moeten kunnen spelen.

    Bedenk, dat een kachel met een voorraadbunker voor anthraciet niet geschikt is om op te koken, maar wel veel warmte geeft.

    Sla een flinke voorraad kolen in (anthraciet, eierkolen, briketten - geen futurex), afhankelijk van het type kachel; briketten zijn uitermate geschikt om een houtkachel 's-nachts aan te houden.

    Hebt je een houtkachel, sla dan een flinke voorraad goed en liefst zo droog mogelijk brandhout in (het beste is eik of beuk), en bedenk: Nat hout dient tot niets en vervuilt de schoorsteen !

    Vervuild afvalhout, bijvoorbeeld van palletten, of bouwhout, is snel verstookt, en vervuilt de schoorsteen bovenmatig.

    Zorg voor een voorraad aanmaakblokjes (zoals voor de barbecue).

    Zorg voor een kleine en grote bijl, en voor een hiep, om aanmaakhoutjes te kunnen maken.

    Als het huis geen bruikbare, ingebouwde, gemetselde schoorsteen heeft, voorzie dan een noodoplossing door een gat te kappen in de muur, en buiten een rookkanaal op te richten, met een geschikt soort buizen, buiten langs een muur omhoog. Voor kolen- en houtkachels alleen stalen buizen gebruiken (geen aluminium), of een of ander steenachtig materiaal. Aluminium rookgasbuizen (dubbelwandig) alleen gebruiken voor gasgestookte warmtebronnen. Zorg er voor dat je een veilige schoorsteen hebt: er is altijd brandgevaar; op tijd de schoorsteen/schouw vegen.

    Schaf u een set veegstokken aan met borstels om in eigen beheer de schouwen te kunnen vegen.

    Koken op een daarvoor geschikte houtkachel of houtgestookt keukenfornuis gaat perfect. Op een kolenfornuis ook. Extra ventileren is niet nodig.

    Om te kunnen koken is een voorraad flessengas (butaan of propaan, in verplaatsbare flessen), plus een bijpasend gaskomfoor of gasvuur, heel geschikt (denk aan kampeertoestellen en kampeergas).

    Veel beter is het een aparte vaste eigen gastank voor propaangas, met de grootst mogelijke inhoud, aan te laten leggen met de nodige leidingen (als je er de ruimte voor hebt, minimaal 10 m van het huis, kan soms gehuurd worden van de gasmaatschappij). Zorg er voor, dat deze gastank altijd vol is.

    In een noodgeval kan men koken op een oud petroleumstel met wiek of lont; vraag je grootmoeder, of zoek op de rommelmarkt.

    Gebruik petroleumtoestellen of gastoestellen bij voorkeur niet voor ruimteverwarming, tenzij gij fors ventileert (en door dat ventileren toch meest in de kou zit). Pas op voor verstikkingsgevaar.

    Bedenk, dat als de electriciteit langdurig uitvalt, al uw electrische apparaten eveneens zullen uitvallen: geen centrale verwarming, geen diepvriezer, geen koelkast, geen wasmachine, geen wasdroger, geen afwasmachine, geen magnetron, geen broodbakmachine, geen mixer, geen radio, geen tv, geen computers, geen haardroger, enz., enz.

    Voorzie maatregelen om de inhoud van de diepvriezer op andere wijze te conserveren als de stroom langdurig uitvalt: inmaken/wecken (weckketel en weckpotten/bokalen plus ringen nodig), conserveren in azijn/olie/zout/suiker, door koken en braden, onder het vet zetten, e.d.; sla de benodigde azijn, zout, suiker, vet, en sla-olie in.

    Ga na hoe kan worden gewassen zonder electrische wasmachine: voorzie een wasketel om de was (met zeep of wasmiddel) te koken, eventueel een houten plank om het erg vuile wasgoed op te schrobben (met enige harde wasborstels), en vooral veel, heel veel, waspoeder voor de handwas, eventueel groene zeep.

    Zorg, dat je de was kunt drogen zonder de electrische droogmachine/droogtrommel (droogstandaard, waslijnen).

    Voorzie de nodige hulpmiddelen om te kunnen afwassen met de hand (hoe water heet te maken, wasbakken, afwasborsels, schuurdoekjes).

    Ga na hoe je zelf brood kunt bakken, of pannekoeken kunt maken van graan of van meel; een graanmolen is zeer nuttig (niet electrisch).

    Ga na hoe je aan waswater en drinkwater kunt geraken als de openbare watervoorziening uitvalt.

    Zorg voor waterzuiveringstabletten (om vreemd water te kunnen zuiveren en dan te kunnen drinken).

    Ga na hoe je een bad kunt nemen, als de gewone wijze van baden niet mogelijk is: Hoe water is warm te maken, waarin te baden, waar het waswater te laten, enz. Voorzie, enige grote teilen of plastic bakken.

    Bedenk, dat je radio en tv uitvallen als de openbare electriciteitsvoorziening uitvalt; zorg voor een radio, eventueel een tv- toestel, op batterijen om het nieuws te kunnen volgen (denk aan reservebatterijen).

    Bedenk, dat computers niet zullen kunnen worden gebruikt !

    Bedenk, dat gevaarlijke en besmettelijke ziekten vooral daar optreden, waar afval en vuilnis niet op de juiste wijze, en niet op tijd, worden verwerkt, en waar dode dieren niet op de juiste wijze, en niet op tijd, worden afgevoerd.

    Betracht daarom altijd, en juist in moeilijke omstandigheden, de grootste hygiëne, en besteedt de grootste aandacht aan vuil- en afvalverwerking, en vooral aan het opruimen van kadavers. Tip: Begraven, diep genoeg, en op een afgelegen plaats, of verbranden, zijn gewoonlijk de beste methodes.

    Bedenk dat ratten en muizen en ander ongedierte (die ziekten overbrengen) vooral daar welig tieren waar een overschot aan afvallen en vuilnis ligt.

    Zorg voor aparte kampeertoiletten (niet chemisch), of toiletemmers, met deksel, voor de vaste mest en de urine (als het gewone toilet niet bruikbaar is).

    Tip: Houd vaste mensenmest en urine apart. Separaat afvoeren is gemakkelijker en effectiever dan gemengd afvoeren.

    Tip: Houd ook gebruikt toiletpapier en vaste mensenmest apart.

    Doe in de toiletemmers een plastiek zak met de goede afmetingen. Is die half vol, dan het vuil afvoeren. Het afvoeren wordt zo veel gemakkelijker, en de toiletemmers worden niet zo (spoedig) vuil.

    Zorg, indien mogelijk, ergens buiten voor een gegraven brandkuil, of een oude olieton, om droog en gedroogd afval in te verbranden; let op het brandgevaar.

    Ga na waar je in je omgeving eventueel menselijke fæces (mensenmest) kunt lozen.

    Gebruikt toiletpapier is droog, en kan verbrand worden.

    De vaste mensenmest kan in een gegraven kuil op een afgelegen plaats worden gestort, periodiek afdekken met een laagje aarde, niet in de nabijheid van waterbronnen of waterlopen storten.

    Ga na waar je in noodgevallen vuilwater (was- en afwaswater, urine) in uw omgeving kunt lozen, liefst op een afgelegen plaats, niet nabij waterbronnen of waterlopen; één mogelijkheid is een gegraven stortput, afgedekt met een houten vetvangrooster (rooster maken van twijgen, en periodiek verbranden).

    Zorg voor een aantal plastieken en metalen vaten en tonnen, met goedsluitend deksel, om tijdelijk mest en afvallen binnenshuis op te slaan, als de gewone afvoer niet werkt, en je niet naar buiten kunt.

    Let vooral op het bestrijden van ongedierte, zoals ratten en muizen. Echte boerenkatten, half wilde katten, die nooit in het woonhuis komen, zich niet laten aanraken, maar uitsluitend in een stal, hangaar of schuur verblijven, zijn daarvoor nuttig - ook sommige hondenrassen zijn goede rattenjagers.

  • maria

    Je vergeet het hondenvoer voor de rattenjager!

    :D:D:D:D:D

    Maria

  • Maureen

    Hallo Maria

    Grappige lijst hé? Moest er zelf ook wel om lachen. Ehm, maar ik lach niet als het echt nodig blijkt te zijn maar ja, dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt nietwaar? :-)

  • Maureen

    Hallo Zieke kip

    Een leuk filmpje. Zo ervaar ik het ook. Heb me zelf ontpopt van het conservatisme naar echte vrijheid. En zie dat ook als een geschenk.