Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

TAMIFLU ZELF KOPEN,REGERING LOOPT ACHTER DE FEITEN AAN!

  • AAD

    Waar kan ik tamiflu vrij kopen?land

  • André

    Wat wil je er mee doen??

  • nina

    h5n1 blijkt resistant te zijn voor tamiflu, reflenza is goed.

  • André

    Ook dat zal je niet helpen, eigenlijk ben je altijd te laat. Als je merkt dat je ziek wordt en de griep op voelt komen, ben je te laat om een preventief middel te gebruiken, en dat zijn deze voorheen genoemde middelen.

    Het beste is je komt niet met (zieke)wilde vogels in aanraking.

    Toch zag ik vandaag nog mensen lekker door de uiterwaarden banjeren met de hond, en er zaten honderde ganzen. En dan maar roepen de overheid doet niets.

    Wie is hier een domme gans?

  • azalaia

    Ho ho, ganzen zijn niet dom, ezels zijn niet koppig, kippen zijn niet slechtziend haha, mensen zijn gewoon eigenwijs, ja, dat is het: eigenwijs!

    Groeten van azalaia.

  • maria

    1. met google vind je wel een internetadres waar je tamiflu kunt bestellen..Of er gecontroleerd is, of hetgeen aangeboden wordt niet een nep-middel, weet ik niet.De kans op fraude om het gewin is uiteraard aanwezig.

    2. er is voldoende voorraad door de regering aangekocht voor het geval er een vogelgriepbesmetting bij pluimvee uitbreekt.De mensen die dan rechtstreeks in aanraking komen met het besmette pluimvee, krijgen tamiflu (ruimers, pluimveehouders, laboratoriumpersoneel enz.)

    Voor andere mensen is het absoluut niet nodig om het middel te slikken.

    3.Ik neem aan dat tamiflu wèl werkt, het zal in zuid-azië wel uitgeprobeerd zijn.Maar virusremmers geven maar een betrekkelijke bescherming en alleen als ze op de juiste wijze worden ingenomen.

    Maria

  • tk

    Dus als ik het goed begrijp moeten we in het geval van een pandemie maar gewoon wachten tot we ziek worden en dood gaan?

    Ik zie al voor me dat ik tegen mijn kinderen moet zeggen je bent ziek en je gaat dood omdat er geen pilletjes zijn om jullie beter te maken! Nou lekker vooruitzicht voor de toekomst!

  • Jean-Paul

    Ik zou me niet zo laten opfokken door alle paniekzaaiers.

    Er is geen pandemie en of er één komt en wanneer weet niemand.

    Nog minder hoe erg die zal zijn.

    De laatste pandemie was de Hong-Kong griep van 1968.

    Nou ik weet wel nog goed dat in dat jaar de eerste mensen op de maan gingen, maar van de griep herinner ik me niets meer.

    Het zal best ook toen in de krant gestaan hebben maar er was geen enkele vorm van paniek, of geschreeuw om zulke middelen als TAMIFLU

    Veruit de ergste pandemie van de laatste 100 jaar was de Spaanse griep van 1918, en de sterfte lag toen op 2% van de gevallen in Nederland.

    Nu zou het er natuurlijk door veel betere medische verzorging stukken minder zijn.

    Dus ga bij al die pandemie verhalen niet denken in termen van de z.g.n. pest (zwarte dood) uit ±1300.

    Bedenk ook dat als die naar publiciteit hunkerende deskundigen gelijk hadden gekregen dat dan half Engeland en Europa al ten onder was gegaan aan de Creutzfeldt-Jakob tengevolge van BSE .

  • Jean-Paul

    Sorry nu ik het na lees zie ik een fout, (haastige spoed..)die eerste mens op de maan is natuurlijk 1969

  • jvjv

    tamiflu werkt niet

    moet binnen 12 na besmetting worden ingenomen