Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

boeren een gevaar

  • Hans

    Helemaal gelijk Maria, het speelt zelfs al vanaf 1961, toen moest de intensieve varkenshouderij nog uitgevonden worden.

    Een veel groter gevaar vormt de reissector. Immers, MRSA betekent Meticilline Resistente Stafylococcus Aureus, dit houdt in dat de bacterie resistent is tegen verreweg de meeste antibiotica, waaronder hele specifieke als cloxacilline (Orbenin) en met(h)icilline (Celbenin).

    Er is nog één werkzaam middel en dat is Vancomycine, waarop men hier in Nederland zeer zuinig is. In Nederland, maar niet in de landen rond de Middelandse Zee, waar dus de VRSA is ontstaan, een tikkeltje gevaarlijker. Patiënten in dergelijke ziekenhuizen behandeld, importeren dit schattige beest naar Nederland.

    Dus Anita, als je naar het buitenland gaat niet ziek worden hoor , want als je VMRA in je lijf hebt en daar komt een vogelgriepje overheen, ik moet er niet aan denken.

    Arie, in september 2005 zijn drie Brabantse varkensboeren opgenomen met MRSA, het dragerspercentage bij varkens is 40%. Bij een dochter van de boer is in het Radboud-ziekenhuis vastgesteld dat het bij haar om dezelfde stam ging die ook bij de varkens voorkwam.

    Henk S., het gaat om varkensboeren, maar Chantal generaliseert graag als het in haar straatje te pas komt. In haar geval is het geen straatje maar een snelweg.

  • Jean-Paul

    Snel emigreren naar een land zonder boeren dan.

    Zijn we hier ook dom stuk eendvogel kwijt

  • gait

    Eindelijk iemand die begrijpt waar het om gaat. Biologiesche varkensboeren hebben geen MRSA omdat die vrijwel geen anti biotica gebruiken.

  • christo

    leuk man, lullen als een kip zonder kop en dan denken dat je intelligent bent.

  • edgard

    Kijk het is hier wel de vogelgrieppagina. En jij Arie hebt de ballen verstand van vogels Kun JIJ niet beter naar de koeien of varkens prikpagina?????

    Al je onderwerpen hebben niks met vogelgriep te maken!!

    Edgard

  • chantal van dam

    Christo,

    Het onderwerp is hier het besmettingsgevaar dat van boeren komt die maar raak vaccineren met antibioticum en daarmee voor resistente bacterien zorgen die de gezondheid van andere mensen levengevaarlijk in gevaar kunnen brengen. Had je dat niet begrepen of wil je het niet horen en vlucht je dan maar in wat gescheld. Daar hebben we jou niet voor nodig dat kan Arie veel beter.

  • Jean-Paul

    Even beter lezen, er staat op deze pagina

    "Van de redactie

    Welkom op het prikbord van de Vogelgriep Startpagina.nl, het prikbord voor discussies over besmettelijke dierziekten "

  • edgard

    Ik doe niet meer mee. Ik zie niks van welkom en jullie schelden alleen maar. helaas

    want van koeien en varkens en boeren daar heb ik de neus van vol

  • chantal van dam

    Ik vind het jammer als je zou afhaken. We hebben hier echter wel besloten om het over alle besmettelijke dierziekten te gaan hebben omdat het verschil met vogelgriep qua oorzaak, beleid en qua bestrijdings-politiek nog niet zo groot is.

    Bovendien is een onderwerp als vogelgriep tamelijk uitgemolken qua informatie en dan blijft beleid en politiek over op dit terrein en dat kan best leuk zijn.

    Jouw gevoel voor humor kan hier belangrijk aan bijdragen

  • maria

    Vaccineren doet men met een vaccin en niet met antibiotica.

    En de meeste ziekenhuisbesmettingen met resistente bacterien komen niet van boeren die varkens houden, maar worden meegebracht door mensen die in het buitenland in een ziekenhuis hebben In ziekenhuizen is iedereen die in een buitenlands ziekenhuis heeft gelegen bij voorbaat een verdachte bron van mrsa infectie.