Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hobbyist met pluimvee kent ophokplicht slecht

• JW

Je hoeft hier in de buurt (buitengebied met heel veel kleine hobbyhouders) maar een stukje te fietsen en je ziet overal pluimvee loslopen. Natuurlijk allemaal gevaccineerd …? Denk het niet…

Ik denk dat het elders in het land niet anders is.

Onzinnige regelgeving vraagt erom dat mensen die naast zich neerleggen. En wetten die massaal overtreden worden zijn niet te handhaven. Bovendien kan de door de gemeenschap betaalde AID nuttiger werk doen…

• John

Vandaag er op gelet;ik was in Maassluis en zag op 2 plekken pluimvee los lopen;ik denk niet gevaccineerd,maar ik hoop het wel,want morgen waarschuw ik de AID.Zelf ben ik betrokken geweest(beroepshalve) bij ruimingen van de MKZ en van de vogelpest,en uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat ELKE ruiming een veel grotere impact heeft dan men denkt. De leek onderschat dit,en om de kans te verkleinen op een uitbraak, moet er geen kans onbenut blijven.

Daarom ga ik er een melding van doen.En zeker de komende weken schrijf ik elke plek op waar ik pluimvee zie lopen.Ik woon op Voorne Putten,maar ook elders in de Randstad kom ik regelmatig,en let ik op.Helaas is het nodig.

• jan

Voor dat je dan bij mij bent duurt het noch wel even.Dus laat ik ze fijn buiten lopen het weer word volgende week weer beter dus buiten die hap.

grt jan

• edgard

dat is je heilige plicht!! Doe je beste er red nederland!!

Edgard