Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welkom

  • Co Scholten

    Welkom op dit nieuwe vogelgriep prikbord, u kunt hier zelf een discussie opstarten over het alsmaar dreigende vogelgriep virus dit langzamerhand al dichterbij komt.

    Of denkt u dat het vanzelf wel weer overwaait??

  • tk

    Ik vindt het zo langzamerhand maar een enge situatie worden. Je hoort van alle kanten uitbraken en speculaties maar nioemand weet schijnbaar wat ons echt te wachten staat! Als het een pandemie wordt wat moet je dan wel of juist niet doen en hebben wij en vooral onze kinderen bij besmetting nog wel kans om te overleven. Ik zit hier erg over in en heb lang niet zo"n zin in de lente als andere jaren want wat staat ons nog te wachten??????

  • Christine

    Ik ben ook van mening dat er een goede kans is dat dit virus uit de hand loopt. Het is het Aids van deze eeuw. Nu er nog geen ( of voldoende) vaccin is en nu er steeds meer besmette landen komen ( in razendsnel tempo) is de kans op een pandemie toch zeer zeker aanwezig. Het is inderdaad zeer beanstigend. Verhalen over 1/3 de van de bevolking dat ziek wordt ( dus sterft nu er nog geen middelen om het tegen te gaan zijn). Aan de andere kant zou het ook goed mee kunnen vallen. Misschien loopt het wel los. Misschien is onze reactie wat overdreven in deze toch al beangstigende tijden ( lees; terrorisme enz.) De tijd zal het uitwijzen……….

  • André

    Uitsluiten dat het ernstige vormen aanneemt kun je nooit!

    Dan kun je nooit meer de deur uitgaan.

    Maar….. als een ieder het risico niet gaat opzoeken, dus uit de buurt van wilde vogels blijven en niet met de kippen van een legfarm op stok gaan dan kan er weinig gebeuren. We leven hier niet samen met pluimvee zoals in Azië waar ze in de “huiskamer” lopen.

    Het is natuurlijk ook de media die het wel prettig vindt dat we met alle verhalen meelopen, dat verkoopt goed en houdt de angst erin.

    Gewoon je gezond verstand gebruiken met zijn alle, dat is het beste medicijn.

  • Maureen

    Volgens de wetenschappers is het niet de vraag of er een pandemie komt maar wanneer hij komt. Want die pandemie komt er wel.

    Voor ons is dat een rampscenario. Iets wat we niet kennen. We weten ook niet hoe hiermee om te gaan.

    Ik ben toch al bezig om wat meer voorraad te verzamelen. Want als er geen vaccins beschikbaar zijn is jezelf isoleren de beste remedie. En dan moet je ook meer voedsel in huis hebben en allerlei andere noodvoorzieningen.

    Ik ben benieuwd of er ook andere mensen zijn die er zo over denken.

  • anoniem

    Ik was er ook bang voor maar toen realiseerde ik me dat God ons altijd beschermd hoe zwaar het leven ook lijkt en is.

    Ik vraag me af of u ook zo denkt maar ik in ieder geval wel en ik put er moet en sterkte uit om door te gaan.

  • Maureen

    Hoe beschermt God ons dan?

  • anoniem

    God is niet een soort wensput die in een keer een alle kippen geneest maar Hij geeft je de kracht om door te gaan ook al ziet het leven er nog zo slecht uit Hij sterkt je als je ziek bent. Hij is een schild voor je die je tegen al het slechte beschermd zo lang je in hem geloofd.

  • Maureen

    Ik denk dat de mensheid zelf schuldig is aan wat er nu gebeurt. Kijk maar hoe ze met dieren omgaan en met de natuur. En uiteindelijk zal de mens zelf ook ziek worden ( In de geest is de mens al ziek, dat uit zich dan in het lichamelijke )

    Zie openbaring 18

    Ik weet niet of God alleen mensen beschermt die geloven. Dat zou betekenen dat mensen die ziek worden en geloven niet goed geloven ofzo. Daar mag je geen oordeel over vellen.

  • anoniem

    dat zal ik proberen te onthouden ik ben namelijk pas 14 en weet nog niet zo veel over het geloof als volwassenen.