Hee Arie is ook eindelijk wakker!! Hij ziet het licht!
Was je op het land je gras bij elkaar aan het doen? Of die soepganzen aan het wegjagen?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBlijkbaar weet je dat niet Arie, maar de Nederlandse taal barst van de woorden en uitdrukkingen waarvan de betekenis rechtstreeks uit de bijbel komt.
Korte metten maken b.v. Je vindt het kennelijk zinvol om mij als discussiepartner waar je geen antwoord meer op hebt te vergelijken met een dier.
Daarom zal ik nu korte metten met jou maken.
Op jouw argumenten ben ik altijd behoorlijk en uitvoerig ingegaan maar kennelijk kan jij die beschaving niet opbrengen. Ik zal je op mijn beurt niet met een dier vergelijken want dieren zijn me lief.
Je bent gewoon een mens en uit je kerk weet je hoe die gebukt gaan onder de zonden. Vreselijker lot is je niet toe te wensen.
Van Dale's Idioom Woordenboek 1999
Korte metten: oorspronkelijk stond de uitdrukking voor: snel de (Katholieke) ochtendgebeden (metten) bidden, zodat men weer met iets verder anders kon.
Dus, Arie er wordt elke morgen voor je gebeden en nog wel door een atheïst. Grotere bekering heeft zich sinds Saulus niet meer voorgedaan. Proficiat met dit uitzonderlijke resultaat!
Ho Ho alleen op zondag he! Niet alle dagen is het kermis!
Ik kan je wel waarderen zo een klein vrouwtje en dan zo te keer gaan heerlijk!
Ik hou van mensen die voor hun mening uitkomen doe ik ook, en wel humor blijven houden he!
Je moet maar zo denken als je als kind om het even waar gehersenspoeld bent door welk geloof dan ook, ja dan heb je pech en dat draag je het hele leven mee.
En daar kom je niet meer vanaf.
Ik ben blij en leef maar met de bijbelse spreuk; zalig zijn de simpele van geest want ook zij zullen God zien.
En dat is prachtig voor mij dan toch.
Fijne avond gewenst en ontspan een beetje!
Edgard
Ik weet niet waar Arie op doelt.
In de 1ste eeuw werden de christenen door de Romeinen als atheisten aangeduidn omdat ze niet gloofde in het gebruikelijke stelletje romeinse goden.
Vanaf de middeleeuwen werden mensen als atheist aangeduid als zij niet geloofde in de invloed van god op mens, natuur en samenleving.
Zij wenste dus het religieuse aspect te scheiden van waarneembare zaken.
Korte metten maken duidt op de behoefte ergens niet veel woorden meer aan vuil te maken en staat los van de oorspronkelijke betekenis.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?